L'ONZE DE SETEMBRE
Els CDR es manifesten a Barcelona sense distància de seguretat
Els independentistes cremen un ninot del Rei en una marxa no comunicada als Mossos

zentauroepp54879388 elipons diada200911211817 /
Els CDR han iniciat una marxa no comunicada prèviament als Mossos d’Esquadra pel centre de Barcelona, que ha sortit del passeig Lluís Companys, on la CUP celebrava la seva manifestació estàtica, i ha arribat fins a la ronda de Sant Pere, on els manifestants han cremat un ninot del rei. Centenars de persones, en la seva gran majoria joves, s’han afegit a la manifestació dels CDR, convocada la vigília de la Diada a través de les xarxes socials, però no comunicada oficialment al Departament d’Interior de la Generalitat.
Entre crits de «llibertat preses polítiques», «independència» i «Catalunya antifeixista», portant algunes pancartes i estelades, a banda de torxes, els manifestants han anat avançant pel carrer Trafalgar, sense respectar les distàncies de seguretat exigides per les autoritats sanitàries per prevenir els contagis de coronavirus. De fet, just abans d’aquesta manifestació, la Generalitat havia informat que les 185 concentracions per la Diada comunicades a Interior «han tingut lloc sense incidents amb un compliment generalitzat dels requeriments de prevenció de la Covid-19».

Uns quants CDR cremen cartrons i una bandera espanyola /
A l’altura de la ronda de Sant Pere, els manifestants han construït un mur de capses de cartró amb cartells amb les sigles d’empreses de l’Ibex-35 i d’institucions de l’Estat i li han calat foc, al costat d’un ninot amb una doble cara, del rei Felip VI i de Felip V, que també han cremat.
Un dels que ha intervingut en l’acció ha sigut Roger Español, l’activista independentista que va perdre un ull l’1-O del 2017 per l’impacte d’una bala de goma durant les càrregues policials i que va ser cap de llista de JxCat al Senat l’any passat. Posteriorment, la manifestació ha tornat a arrencar per anar cap a la plaça de Catalunya, seguida de prop per unes quantes dotacions dels Mossos d’Esquadra.
- Els bars de Gràcia, en peu de guerra per un veto i un error de l’Ajuntament
- El metro retirarà més de 700 màquines de venda de targetes per evitar ciberdelictes
- El mirador de la Torre de Collserola ofereix vistes gratis
- L’esborrament del mòbil del fiscal
- Xoc entre Vox i l’Església a Catalunya pel cas de Jumella
- Lacra social Toc de queda, llei més severa i pares responsables: França busca tallar d’arrel la creixent violència juvenil
- Catàstrofe natural Les pluges torrencials deixen més de 230 morts i centenars de desapareguts al Pakistan i l’Índia
- Successos Protecció Civil posa en alerta el pla Infocat per risc d’incendi a les Terres de l’Ebre, Ponent i l’Empordà
- Mort Mor l’expresident d’Aragó Javier Lambán
- Afganistan: un any de la victòria talibana