TERCER GRAU
Cuixart: «És un orgull enorme ser a la presó per defensar la democràcia»
Desenes de persones reben el president d'Òmnium el seu primer dia de semillibertat
La ‘família’ d’Òmnium, terme amb què el seu president, Jordi Cuixart, es refereix als 182.633 socis de l’entitat, ha acudit aquest divendres a rebre’l en la seva primera sortida amb el tercer grau penitenciari. Cuixart ha pronunciat les seves primeres paraules en un acte públic després de més de 1.000 dies empresonat i s’ha reafirmat en l’al·legat amb què va tancar el judici: «Ho tornarem a fer».
«Ha sigut un orgull enorme i em dona una alegria immensa haver sigut a la presó i continuar estant-hi per defensar la democràcia i la llibertat», ha etzibat Cuixart, en aquesta ocasió sense la seva destacada camisa blanca immaculada. Precisament, s’ha encarregat de remarcar que continua entre reixes i que «ni la presó ni l’exili» han de ser «un límit» en la defensa del dret a l’autodeterminació.
Notícies relacionadesDesenes de persones han ovacionat el seu discurs, acompanyat de llargs aplaudiments i crits de «llibertat». «Hem après que la nostra lluita l’únic límit que té és la violència; mai l’exercirem. Els que no tenen límits són aquells policies que van venir l’1-O amb l’‘a por ellos’ a pegar a ciutadans indefensos, innocents, demòcrates que lluitem per la llibertat de Catalunya, per la democràcia i per un país més just i mes lliure. Ens volen aïllats i no saben que avui estem més units que mai», ha proclamat Cuixart. Que, al seu torn, ha cridat a la societat civil a pressionar els partits «d’aquí i d’allà» perquè «escoltin la veu de la ciutadania».
Un cartell de fons amb l’expresidenta d’Òmnium, Muriel Casals, que va morir el 2016, ha sigut l’aparador per a la seva rebuda, que Cuixart ha detectat amb entusiasme. El vicepresident Marcel Mauri l’esperava al carrer Diputació de Barcelona i s’han fos en una abraçada. Sense gaires més dilacions i amb els altaveus alertant de la necessitat de mantenir les distàncies de seguretat entre persones, el president ha pujat l’escalinata fins al seu despatx. «Era a la presó com a president d’Òmnium i vaig dir que sortiria com a president d’Òmnium», ha conclòs.
- Fiscalitat ¿Quines despeses del cotxe em puc desgravar en la declaració de la renda?
- INvestigació A la presó el matrimoni que tenia tancats els seus tres fills a Oviedo
- Bancs Confirmat pel Banc d’Espanya: aquests són els motius pels quals poden bloquejar-te el compte
- La invasió russa L’Exèrcit ensinistra en tàctiques de combat l’elit de la defensa ucraïnesa a Girona
- Successos Detinguts tres menors a Mataró per la brutal agressió a un adolescent
- Els 10 vestits més bonics (i memorables) de la història de la Met Gala
- Energia Les energies renovables en el punt de mira després de l’apagada: Pot ser que el món no estigui preparat per només dependre d’elles»
- Administració deslleial La jutge del cas Cellex investiga almenys 16 operacions dels marmessors de Pere Mir
- Macroperació contra la delinqüència organitzada Cau una xarxa criminal amb empresaris i tres policies corruptes a Tenerife
- MONTORO Rato al·lega al Suprem que els correus de Montoro acrediten que la investigació del seu patrimoni «tenia un fonament polític»