CLAVEGUERES POLICIALS
El jutge reprèn l'operació Kitchen amb l'ex número dos d'Interior
Torna a citar a declarar com a imputat el que era secretari d'Estat amb Fernández Díaz
El magistrat conclou les primeres peces contra l'excomissari Villarejo

undefined36025994 madrid 24 10 2016 declaraci n en la audiencia nacional b161024135444 /
Al laberint de la més d’una vintena de peces que formen el ‘cas Tàndem’, el principal imputat del qual és l’excomissari José Manuel Villarejo, cada una porta un ritme. El jutge de l’Audiència Nacional Manuel García-Castellón ha reprès ara la relativa a l’operació Kitchen, en què vol esbrinar si la policia va investigar il·legalment l’extresorer del PP Luis Bárcenas per saber si guardava dades comprometedores del partit. El magistrat ha tornat a citar a declarar com a imputat el que era número dos d’Interior en l’etapa de Jorge Fernández Díaz.
L’exsecretari d’Estat de Seguretat Francisco Martínez tindrà, el dilluns vinent, una segona oportunitat per desvincular-se de les pràctiques policials si més no qüestionables en què ha sigut implicat per altres imputats, com el comissari Enrique García Castaño, ‘el Gordo’, que va dir que li havia entregat un ‘pen drive’ amb telèfons clonats de Bárcenas.
Sota secret
La primera vegada que va ser citat a declarar, Martínez es va negar a fer-ho apel·lant al secret del sumari que regeix en aquesta peça. Al juny, el magistrat el va aixecar parcialment i es va saber que Interior no guardava en els seus registres res relatiu a l’operació Kitchen, com havia dit l’ex número dos de la Policia Eugenio Pino en la seva primera compareixença davant el jutge en aquesta causa.
Notícies relacionadesEn canvi, la Direcció General de la Policia va admetre en un informe remès a l’Audiència Nacional que en aquesta operació van participar «funcionaris adscrits» entre els anys 2013 i 2015 a «la direcció adjunta operativa de la Policia, així com a la Comissaria General d’Informació». També constava «la utilització de col·laboradors o informadors, alguns dels quals rebien una remuneració periòdica a canvi de la informació facilitada».
Per la seva banda, el jutge ha obert judici oral en dues peces més del ‘cas Tàndem’, en el qual s’investiguen les clavegueres policials: la relativa a un bufet d’advocats que va contractar al comissari jubilat Villarejo, que continua en presó provisional, per espiar els socis que el deixaven per un altre, i una en la qual s’ha investigat el marit de la presentadora Ana Rosa Quintana per unes pràctiques similars amb un altre exsoci.
- Entre el dolor i la nostàlgia
- Recomanacions «Dinar de 10»: els elogis al millor restaurant de Cornellà de Llobregat, segons Tripadvisor
- Temps Com controlar la temperatura de casa? Com dormir? Sis consells davant les onades de calor
- Portal de transparència Artur Mas, l’expresident que més gasta
- Mor una treballadora del servei de neteja municipal de Barcelona en plena onada de calor
- Episodi tòrrid 60.000 catalans treballen sense mesures per a les onades de calor
- L’escombriaire morta va treballar tot el dia a Ciutat Vella
- Catalunya viu el juny més càlid de la seva història
- Màximes per sobre dels 35 graus a gairebé 500 localitats espanyoles
- Bàsquet El Barça fitxa el base argentí Juani Marcos fins al 2027