judici històric
Testimonis confirmen l'ús de personal i fons públics per mantenir el Pazo de Meirás
Un guàrdia civil jubilat ha declarat que va prestar serveis al recinte fins als anys 90 i dos veïns van relatar que era freqüent la presència de personal de Comandància d'Obres i de l'Ajuntament de la Corunya per fer arranjaments

zentauroepp39538739 pazo meiras200515093514 /
La primera sessió del judici per la titularitat del Pazo de Meirás ha arrencat amb la declaració de diversos testimonis que han confirmat l’ús de personal i mitjans públics en el manteniment del ‘pazo’ durant la dictadura, avança ‘La Opinión de A Coruña’, del mateix grup editorial que ‘El Periódico de Catalunya’.
Els testimonis van ser sol·licitats per l’Advocacia de l’Estat o alguna de les tres administracions personades.
Un dels testimonis, un guàrdia civil jubilat, va afirmar que havia prestat serveis fins als anys 90. Dos veïns de Meirás van relatar que era freqüent la presència de personal de Comandància d’Obres i de l’Ajuntament de la Corunya per realitzar arranjaments i arreglar els jardins.
Un funcionari de la Corunya va confirmar-ho i el desplaçament dels Bombers durant els anys 60 per subministrar aigua al juliol i agost sense que constés cap pagament per part dels Franco.
El judici va arrencar a les 09.30h i va estar precedit d’una protesta convocada per la Comissió pola Recuperació da Memòria Històrica (CRMH) per exigir la devolució del Pazo de Meirás.
- Urbanisme Les obres a l’interior de l’estació de Sants desorienten els viatgers
- Revolució en la mobilitat Els llums V16 permetran avisar dels incidents de trànsit en temps real
- Política Junts i el PSOE es van reunir dilluns després del ‘no’ d’Illa al referèndum
- SANITAT València tampoc fa tots els cribratges de càncer
- Carmen Llasat, presidenta de l'Observatori de Zones Inundables de Catalunya: "El que ha passat al Montsià pot passar en qualsevol punt del litoral"
- Insuficiències de la salut pública Les infermeres denuncien una manca greu de recursos a Urgències psiquiátriques de Vall d'Hebron
- TELEVISIÓ I MAS Males notícies: s’acosta Halloween
- Barcelona, protagonista Fry House: les ‘burgers’ japoneses d’un artista i un consultor
- Besalú, la joia medieval
- Cita amb història La fira més antiga de la Península té gust de formatge