L'Audiència Nacional inaugura la seva desescalada particular amb el judici de Trapero
La Sala fixa per al 8 de juny la represa de la vista oral que podrà seguir-se per 'streaming'
Proposa als advocats i acusats participar per videoconferència des de Barcelona

zentauroepp51850647 trapero200121154736 /
La represa del judici contra el major dels Mossos Josep Lluís Trapero i l’excúpula política del cos significarà la posada de llarg de l’Audiència Nacional en aquesta nova realitat que ha imposat la pandèmia del coronavirus. La vista, que va quedar suspesa per l’estat d’alarma a les portes que la fiscalia rebaixés la petició per al principal acusat, es reprendrà el pròxim 8 de juny just en aquest punt, amb el ministeri públic donant a conèixer la seva petició definitiva de pena per a l’excap dels Mossos.
Després continuarà la setmana següent, els dies 15, 16 i 17 de juny. Si el dia 8 la fiscalia anuncia les seves conclusions definitives, el dia 15 ho faran les defenses i el tinent fiscal de l’Audiència Nacional, Miguel Ángel Carballo, i el fiscal adscrit al cas, Pedro Rubira, donaran a conèixer el seu informe. Els dies 16 i 17 serà el torn de les defenses de Trapero, l’exdirector general del cos Pere Soler, l’exsecretari d’Interior César Puig i la intendenta Teresa Laplana.
A distància
El judici, que es reprendrà a la seu del tribunal del madrileny carrer de Génova, permetrà, si les defenses mostren la seva conformitat, a aquestes i als acusats participar mitjançant el sistema de videoconferència des d’un òrgan judicial de Barcelona, que era la forma que el tribunal va preveure per a les últimes sessions, però l’extensió de la pandèmia va fer que se suspengués.
Notícies relacionadesLes sessions seran retransmeses en ‘streaming’ per TVE, cosa que facilitarà que els periodistes també puguin seguir-lo a distància, ja que l’accés dels redactors a la sala de vistes i a la sala de premsa estarà restringit a un nombre concret de professionals per garantir les mesures de prevenció adoptades com a conseqüència de la pandèmia de coronavirus sense oblidar el principi de publicitat de les actuacions judicials.
Perquè sigui possible mantenir la distància de dos metres entre professionals, a la sala de premsa de la seu de Génova, anomenat entre els periodistes «zulo» per trobar-se en un soterrani sense ventilació i la petita mida que tenia en el passat, es permetrà l’accés de 20 persones i en la de San Fernando, de 25 persones.
- Sentència del TSJC Condemnen la Sagrada Família per acomiadar una treballadora l’endemà de deixar d’estar blindada per tenir un fill
- Préstecs Emancipació Illa llança una línia de crèdits sense interessos per ajudar els joves a pagar l’entrada del seu primer habitatge
- Repàs a 10 alcaldes de l’àrea de Barcelona en l’equador del mandat
- Infraestructura 45 anys esperant el pont del Baricentro
- Predicció La calor s’intensifica a partir de dilluns i algunes zones de Catalunya arribaran als 40 graus
- Perills del mosquit tigre: malalties que transmet i per això has d’avisar si et pica
- Resposta dels conservadors El PP lamenta que Sánchez opti per una "agonia lenta" i rebutja la censura: "Arribarem a la Moncloa d'una manera molt més neta"
- Compareixença a Ferraz Sánchez admet que ha perdut la majoria social i resistirà fins al 2027: "Lliurar el país al PP i Vox seria una irresponsabilitat"
- Perfil Montse Mínguez, els ulls de Salvador Illa a l'equip interí del PSOE després del cas Santos Cerdán
- Preinscripció escolar a Catalunya El 91,5% dels alumnes d'I3 i el 89,6% dels de 1r d'ESO han estat admesos al centre públic demanat en primera opció