LA XACRA DE LA CORRUPCIÓ
El jutge retira a Pablo Iglesias la seva condició de perjudicat en el 'cas Villarejo'
La causa investiga el robatori del mòbil d'una exassessora del líder de Podem i l'ús posterior de les seves dades

zentauroepp53333051 el vicepresidente tercero pablo iglesias durante el pleno 200508094101 /
El jutge de l’Audiència Nacional Manuel García-Castellón, instructor del ‘cas Tàndem’ en el qual s’investiguen les activitats presumptament delictives del comissari jubilat José Manuel Villarejo, ha acordat aquest dilluns retirar al vicepresident segon del Govern i líder de Podem, Pablo Iglesias, la seva condició de perjudicat a la peça separada ‘Dina’. S’hi investiga el robatori del mòbil de la seva exassessora Dina Bousselham i l’ús posterior de les seves dades.
Aquesta decisió del Jutjat Central d’Instrucció número 6 arriba després que la fiscalia anticorrupció ho demanés la setmana passada, dies després de la declaració de la que va ser assessora dels morats. En aquesta peça número 10 de ‘Tándem’ s’investiga el destí del contingut del mòbil que li va ser sostret a Bousselham i que va passar per mans del comissari jubilat ara a la presó.
Notícies relacionadesSegons va dir Bousselham al jutge, Iglesias li va tornar la targeta del seu mòbil després que el contingut d'aquesta fos publicat, això és, a l’estiu del 2016, malgrat que el mateix secretari general de Podem va declarar davant del magistrat que el president del Grup Zeta, Antonio Asensio, l’hi havia entregat el gener d’aquell any. Aquesta versió va ser corroborada pel mateix Asensio.
«En aquest moment l’esmentada condició resulta insostenible atès que les diligències practicades no han permès concretar en quina mesura resulta ofès o perjudicat de cap infracció penal, però a més, les contradiccions desgranades al llarg d’aquesta resolució exigeixen un esforç investigador que resulta incompatible amb la posició processal pretesa», remarca la interlocutòria.
- CAS SANTOS CERDÁN-ÁBALOS Koldo García després de conèixer l’informe de l’UCO sobre Santos Cerdán: «Acaba de començar»
- Defunció Mor als 63 anys l’empresari Miquel Suqué, del Grup Peralada
- Metamorfosi demogràfica Un terç de l’Eixample és estranger
- HANDBOL Els àrbitres expulsen el Barça de la lluita per la seva 13a Champions
- Tensió als Estats Units "Motivació política" en l’assassinat d’una congressista i el marit
- Una nutricionista sobre la dieta que cal seguir si tens el còlon irritable: "No has de menjar res que t’inflami"
- Predicció La calor s’intensifica a partir de dilluns i algunes zones de Catalunya arribaran als 40 graus
- Xifres d’Interior Rècord d’identificacions policials a Catalunya: 1,2 milions el 2024
- Defunció Mor als 63 anys l’empresari Miquel Suqué, del Grup Peralada
- Acte del PP Feijóo demanarà la compareixença de Sánchez al Congrés perquè es «retratin» els seus aliats: «Si el segueixen recolzant, seran els seus encobridors»