CORONAVIRUS
El Govern suspèn les obres en edificis habitats per evitar els contagis
L'objectiu és impedir la transmissió del virus entre els obrers i els residents de l'edifici on es fa la reforma
El BOE exceptua les reparacions urgents i imprescindibles

3
El Butlletí Oficial de l’Estat (BOE) ha publicat aquest diumenge una ordre ministerial en què se suspenen les obres d’intervenció en edificis en què hi hagi persones alienes a la construcció per evitar el contacte entre treballadors i habitants i reduir així el risc de contagi per coronavirus.
L’ordre explica que «la concentració de persones en edificis» on es duen a terme obres en què «els treballadors han de compartir determinats espais comuns amb residents o altres usuaris» implica un «increment del risc de contagi per Covid-19», informa Europa Press. Per això, el Govern, per «garantir la contenció de la pandèmia», procedeix a suspendre «l’execució de determinades obres».
No obstant, la prohibició no afectarà les construccions o reparacions de caràcter «urgent», com ara instal·lacions, avaries o tasques de vigilància del mateix immoble.
Notícies relacionades«L’esmentada restricció no afectarà les obres en què no hi hagi l’esmentada interferència i les obres a fer es puguin sectoritzar o separar dins l’immoble que afectin», determina l’ordre.
- Fugida salarial del 0,5% Els funcionaris de la Generalitat no cobraran fins a l’octubre la paga de fins a 625 euros pels retards pendents
- Medi ambient Els pops fugen d’Espanya i envaeixen les costes britàniques: aquest és el motiu
- Xarxes El nen de "la tranquil·litat" a les piscines de Terol parla 13 anys després: "Un dia vaig arribar amb el pit enfonsat i un ull morat a casa"
- Comerç La FNAC d’El Triangle s’acomiada avui amb grans rebaixes
- Turisme de masses Inventen platges falses per despistar els turistes a les Balears
- L’inici de la ronda francesa El Tour s’estrena amb un esprint i molts candidats al groc
- Esther, la ‘pencaire’ que lidera Espanya
- Wimbledon Alcaraz entra a vuitens amb esforç davant un Struff molt combatiu
- Alemanya supera sense pietat la Polònia debutant de Pajor (2-0)
- Incompliment europeu El Barça ja pagarà 15 dels 60 milions d’una multa de la UEFA