gest solidari
Els aplaudiments de les vuit de la tarda arriben al Congrés
La sessió s'ha interromput perquè els 45 diputats presents a l'hemicicle agraïssin el treball del personal sanitari
El Congrés dels Diputats ha interromput aquest dimecres a les 20.00 hores la sessió plenària per aplaudir el personal sanitari que treballa en la lluita contra la pandèmia del coronavirus. Els representants polítics s’han unit, així, a l’homenatge a aquest col·lectiu que la ciutadania realitza des de l’inici de la crisi cada dia als balcons de casa on estan confinats.
Agraïment al servei de neteja
«Són les vuit, i com a representants dels ciutadans faríem bé en unir-nos a tots i a totes els que són ara als balcons i a les finestres», ha assenyalat la presidenta de la Cambra baixa, Meritxell Batet, que ha hagut d’aturar temporalment la intervenció del portaveu parlamentari de Més País, Íñigo Errejón, que es dirigia als presents des de la tribuna.
Notícies relacionadesAixí, posats dempeus en els seus escons, els 45 diputats presents en la sessió s’han afegit al que ja s’ha convertit en un ritual del confinament forçós. Hi ha hagut agraïment al servei de neteja de la Cambra baixa, especialment dirigit a les dues netejadores que s’encarreguen de desinfectar la tribuna d’oradors després de les intervencions dels diputats, una cosa que ja va passar la setmana passada quan Valentina Cepeda va rebre els aplaudiments dels diputats mentre netejava el faristol.
En l’homenatge d’avui, també han aplaudit el president del Govern, Pedro Sánchez, que esperava a l’hemicicle per intervenir en el debat sobre la pròrroga de l’estat d’alarma, així com els quatre ministres amb responsabilitats en la gestió de la crisi –els de Defensa, Interior, Transports i Sanitat– i la vicepresidenta i ministra d’Economia, Nadia Calviño.
- Un incendi al Baix Ebre crema 570 hectàrees, el 90% als Ports
- El mapa territorial Enquesta CIS: El PSOE assetja cinc governs autonòmics del PP en l’equador de la legislatura
- Osona Una ‘moto espia’ dels Mossos capta per la C-25 un conductor sense cinturó, parlant pel mòbil i bevent
- Xarxes Molts turistes confonen Mallorca amb França i creuen que l'alemany és l'idioma oficial, segons una enquesta de carrer a Palma
- FUTBOL El Reial Madrid demana ajornar el seu partit de lliga contra l’Osasuna al 29 d’octubre
- Cas Koldo El jutge investiga contractes «manipulats» de Pardo de Vera després que l’UCO trobés a casa seva documents sobre el ‘pelotazo’ de les mascaretes
- Junta de portaveus El Parlament ajorna per segona vegada que Illa comparegui per la corrupció en el PSOE
- Salut i benestar José Abellán, cardiòleg: "Crec que ens estem equivocant en donar-li massa importància a l'exercici de força"
- Accions legals Tovalloletes humides: la gran plaga ecològica que surt de les llars
- A Barcelona Els Mossos abaten un home que va matar el seu germà d'un tret i es va atrinxerar a Calldetenes