MANIFESTACIONS DEL DIA DE LA DONA
Coronavirus: Casado diu que el repunt de casos va arribar després del 8-M
El líder del PP considera que va ser «irresponsable» que el Govern encoratgés a «manifestar-se»
El possible augment de contagis per les concentracions es notarà a partir d'avui, segons els càlculs dels experts

undefined52867439 pla mitj del president del pp pablo casado durant una int200320175503 /
Pablo Casado ha afirmat que el «pic» de contagiats per coronavirus que s’està registrant aquestes últimes hores es deu a les concentracions multitudinàries que es van realitzar amb motiu del dia de la dona treballadora, el diumenge 8 de març. Fonts de la direcció van aclarir després que es referia al «repunt» que han registrat les estadístiques, amb un augment clar d’infectats a partir del dilluns 9, quan, per exemple, la Comunitat de Madrid va ordenar tancar els centres educatius.
«Veiem que va ser irresponsable encoratjar a manifestar-se», ha dit en una crítica velada a l’Executiu central. El Govern aquell diumenge no va recomanar no fer-ho. I el PP, com a partit, també va animar a protestar en les concentracions que es van realitzar per tot Espanya i alguns dels seus dirigents hi van participar.
Segons els experts, el temps d’incubació del virus és de cinc dies i mig. Des que apareixen els símptomes i aquests s’agreugen i el cas entra en el còmput oficial, en passen una mitjana de set. Així que les conseqüències del 8-M i els possibles contagis en aquestes concentracions es poden començar a notar en les estadístiques a partir d’aquest divendres.
Notícies relacionadesCasado ha fet aquest comentari en un discurs d’uns vuit minuts que ha pronunciat a la seu del PP, on s’ha reunit, telemàticament, amb els presidents de la ciutat autònoma de Ceuta i de les comunitats en les quals governa (Madrid, Galícia, Andalusia, Castella i Lleó i Múrcia). Després d’aquesta trobada, en un vídeo emès en directe, ha mostrat «lleialtat constitucional, plena col·laboració i suport a les mesures de l’estat d’alarma» posades en marxa pel Govern de Pedro Sánchez, però ha desenvolupat diversos assumptes que el preocupen.
Primer, el repunt de les xifres de contagis i de morts, moment en què ha fet la referència al 8-M. Ha reclamat a Sánchez material de protecció per al personal sanitari (màscares, gel, equips de protecció individual) i respiradors. En aquest context ha proposat que l’Exèrcit utilitzi els seus avions per «portar material» de l’estranger. Diu que li consta que hi ha aquests productes en altres països, però que en alguns casos exigeixen que el client vagi a buscar-ho i «garanties de pagament immediat». A més, ha considerat prioritari que es comencin a fer com més aviat millor «tests massius», com a Corea del Sud.
- INCENDIS FORESTALS Una vella i «maleïda» cançó de Serrat, l’himne per recordar l’estiu en què va cremar l’oest espanyol
- Servei d’Aigües de Catalunya Una sentència tomba la pujada de l’aigua en una ciutat de l’àrea de Barcelona per «frau de llei» i «desviació de poder»
- Reforma de l’Administració El Govern impulsa una llei per millorar el procés de selecció dels funcionaris
- Dol en el cine espanyol Mor Verónica Echegui, l’actriu que es va saber desmarcar de ‘la Juani’
- La relació de Catalunya i l’Estat La Diada deixa de ser un maldecap per al Govern espanyol
- Transport públic Una entitat llança una aplicació per a informar dels retards de Rodalies a temps real: "Volem convertir les queixes en dades"
- MÚSICA AMB MISSATGE POSITIU El 'revival' dels balcons del clàssic del Dúo Dinámico 'Resistiré'
- Obituari Mor Manuel de la Calva, membre del Dúo Dinámico, als 88 anys
- La Vuelta a Espanya arriba a Catalunya: així és el recorregut de les seves tres etapes transcendentals
- Cost de la vida Tornar a omplir el rebost després de les vacances d’estiu sortirà aquest any un 2,7% més car