MANIFESTACIONS DEL DIA DE LA DONA
Coronavirus: Casado diu que el repunt de casos va arribar després del 8-M
El líder del PP considera que va ser «irresponsable» que el Govern encoratgés a «manifestar-se»
El possible augment de contagis per les concentracions es notarà a partir d'avui, segons els càlculs dels experts

undefined52867439 pla mitj del president del pp pablo casado durant una int200320175503 /
Pablo Casado ha afirmat que el «pic» de contagiats per coronavirus que s’està registrant aquestes últimes hores es deu a les concentracions multitudinàries que es van realitzar amb motiu del dia de la dona treballadora, el diumenge 8 de març. Fonts de la direcció van aclarir després que es referia al «repunt» que han registrat les estadístiques, amb un augment clar d’infectats a partir del dilluns 9, quan, per exemple, la Comunitat de Madrid va ordenar tancar els centres educatius.
«Veiem que va ser irresponsable encoratjar a manifestar-se», ha dit en una crítica velada a l’Executiu central. El Govern aquell diumenge no va recomanar no fer-ho. I el PP, com a partit, també va animar a protestar en les concentracions que es van realitzar per tot Espanya i alguns dels seus dirigents hi van participar.
Segons els experts, el temps d’incubació del virus és de cinc dies i mig. Des que apareixen els símptomes i aquests s’agreugen i el cas entra en el còmput oficial, en passen una mitjana de set. Així que les conseqüències del 8-M i els possibles contagis en aquestes concentracions es poden començar a notar en les estadístiques a partir d’aquest divendres.
Notícies relacionadesCasado ha fet aquest comentari en un discurs d’uns vuit minuts que ha pronunciat a la seu del PP, on s’ha reunit, telemàticament, amb els presidents de la ciutat autònoma de Ceuta i de les comunitats en les quals governa (Madrid, Galícia, Andalusia, Castella i Lleó i Múrcia). Després d’aquesta trobada, en un vídeo emès en directe, ha mostrat «lleialtat constitucional, plena col·laboració i suport a les mesures de l’estat d’alarma» posades en marxa pel Govern de Pedro Sánchez, però ha desenvolupat diversos assumptes que el preocupen.
Primer, el repunt de les xifres de contagis i de morts, moment en què ha fet la referència al 8-M. Ha reclamat a Sánchez material de protecció per al personal sanitari (màscares, gel, equips de protecció individual) i respiradors. En aquest context ha proposat que l’Exèrcit utilitzi els seus avions per «portar material» de l’estranger. Diu que li consta que hi ha aquests productes en altres països, però que en alguns casos exigeixen que el client vagi a buscar-ho i «garanties de pagament immediat». A més, ha considerat prioritari que es comencin a fer com més aviat millor «tests massius», com a Corea del Sud.
- Educació Sánchez reduirà per llei les hores lectives del professorat
- Apunt La sort va salvar Fermín
- Seguretat viària ¿Es podrà circular a més de 120 km/h? Els canvis que venen a les autopistes i autovies europees
- El Govern aprovarà l’embargament dimarts després de superar els esculls
- El Rei agraeix a Al-Sisi el seu paper per a un alto el foc a Gaza
- A ALACANT Sánchez anuncia un pla de 13.000 milions, la inversió més gran de la història per als aeroports espanyols
- Tribunals Després de dos anys i mig d’investigació, Sandro Rosell i Bartomeu declaren davant la jutge pel cas Negreira
- El cim de Barcelona La Sagrada Família arrenca a l’octubre el centenari de la mort de Gaudí, que culminarà el 10 de juny amb el cim del temple coronat
- SEGONS GAD3 I ELS ARQUITECTES TÈCNICS La vivenda desencadena una fractura social: és la principal preocupació de la meitat dels que viuen de lloguer
- Salut Mental i Joves (II) Josep Matalí, Sant Joan de Déu: "Hem de capacitar-nos per donar un major acompanyament emocional als joves"