MEMÒRIA HISTÒRICA
Trece Rosas Asturias demana al jutge condemnar Ortega Smith a exhumar víctimes del franquisme
L'acte de conciliació tindrà lloc aquest divendres i, si no hi ha acord, l'associació presentarà una querella per injúries i calúmnies

vox-smith
L’Associació Trece Rosas Asturias sol·licita al jutge que el secretari general de Vox, Javier Ortega Smith, sigui condemnat a cinc dies de treballs d’exhumació de víctimes de la Guerra Civil i de la dictadura franquista, així com una indemnització de 10.000 euros i retractar-se de les paraules que va dir sobre les joves executades el 1939.
Així ho demana l’associació en la demanda de conciliació que va presentar, juntament amb els nebots d’una de les joves, als Jutjats de Primera Instància de Madrid després que Ortega Smith afirmés en un programa de televisió que el que feien les ‘Trece rosas’ era «torturar, violar i assassinar vilment a les ‘txeques’ de Madrid».
Aquest divendres a les 9.00 hores tindrà lloc l’acte de conciliació que enfrontarà l’associació i els nebots de Dolores Conesa contra el secretari general de Vox davant del Jutjat de Primera Instància número 40 de Madrid, segons ha pogut saber Europa Press.
Retractació televisiva
Els demandants acusen Ortega Smith de causar amb les seves afirmacions «danys morals i perjudicis incalculables», per la qual cosa sol·liciten que es retracti a través d’una publicació a la televisió –el mateix mitjà en el qual va fer les declaracions–, el pagament d’una indemnització per import de 10.000 euros que seran donats a un col·lectiu relacionat amb la memòria històrica, i cinc dies de treballs d’exhumació de víctimes de la Guerra Civil i el franquisme.
Si no s’arriba a un acord en l’acte de conciliació, l’associació adverteix que interposarà una querella contra Ortega Smith per delicte de calúmnies i injúries greus fetes amb publicitat davant de la Sala Penal del Tribunal Suprem, ja que el dirigent de Vox està aforat per la seva condició de diputat al Congrés.
«En cap cas és admissible en democràcia agredir la memòria dels qui van ser assassinades per defensar la democràcia i la llibertat a Espanya», ha asseverat l’associació amb referència a la possible querella.
- Apagada Red Eléctrica sospita d'una desconnexió massiva de plantes solars abans de l'apagada
- Andrés Iniesta: "No sempre tot és bonic, ni per a mi ni per a ningú"
- Lluita contra el frau Hisenda et vigila: aquesta és la quantitat màxima que pots pagar en efectiu
- Habitatge Gonzalo Bernardos avisa els espanyols: «Els que es vulguin comprar una casa s’han d’afanyar»
- Energia Red Eléctrica ja va alertar al febrer del risc de "desconnexions severes" de llum pel 'boom' de les renovables
- Successos Un piròman provoca nou incendis en mitja hora a Cambrils i deixa danys en comerços i restaurants
- Conseqüències de l’apagada El Govern té un pla b amb reserves de gasoil per si hi ha una altra apagada
- Entrevista Joan Gabriel Bergas, catedràtic en Enginyeria Elèctrica de la UPC: "Són set 'barcelones' que van caure de cop"
- PRIMER DE MAIG ¿Per què l'1 de maig és el Dia del Treball?
- Futbol Sis partits de sanció a Rüdiger, que els aprofita per operar-se