trama a la xarxa
Comptes falsos de l'empresa que va contractar el Barça van fer campanya contra l'independentisme a les xarxes socials
'El País' revela una campanya a Twitter a través d'usuaris falsos de Nicestream que divulgava missatges i etiquetes a favor de la unitat d'Espanya
zentauroepp50609664 grafcat7013 barcelona 27 10 2019 miles de personas se co191102122643 /
Gairebé un miler de comptes falsos que pertanyien a l’entramat d’empreses a la qual estava vinculada la companyia que va contractar el Barça per monitoritzar les seves xarxes socials van fer campanya contra l’independentisme a Twitter, segons infor‘El País’. Són més de 900 usuaris que van conformar l’anomenada internament operació Nèmesi, una de les operacions més grans d’influència a la xarxa, afirma aquest diari.
Els comptes tenen el seu origen a Nicestream, la companyia mare d’I3 Ventures, l’empresa contractada pel Barça per monitoritzar les seves xarxes socials i que, presumptament, segons va publicar la cadena SER, també va erosionar la reputació de rivals de la junta de Bartomeu com Víctor Font, Joan Laporta i Jaume Roures o jugadors com Piqué i Messi a través de missatges difamatoris a Facebook i Twitter.
Operació Nèmesi
‘El País’, després de tenir accés a la base de dades dels més de 900 comptes de Twitter, exposa que la seva anàlisi de l’operació Nèmesi els permet concloure que és una campanya «perfectament calibrada» de mesos contra l’independentisme. En aquesta operació, el compte més retuitejat i esmentat és el de Societat Civil Catalana, fundat el 2014, mesos abans de l’inici de la campanya, que divulgava missatges i etiquetes a favor de la unitat d’Espanya i en contra del secessionisme. El president de l’associació en aquell temps, Josep Ramon Bosch, ha negat qualsevol vinculació amb la campanya.
Notícies relacionadesDesprés de destapar-se el cas del Barça, el màxim responsable d’I3 Ventures, Carlos Ibañez, va negar en una entrevista a Catalunya Ràdio que tinguessin ‘bots’ i que creessin contingut. També que haguessin treballat per a Societat Civil Catalana. «Volen encapsular l’empresa en un sector polític», va dir.
L’activitat de la campanya contra l’independentisme a les xarxes socials va durar fins passat l’estiu del 2015. ‘El País’ explica que després d’informar Twitter d’aquest cas la plataforma ha suspès la majoria dels comptes.
- Segona vida (25) / LUIS MILLA "Hisenda em va fer una inspecció quan me’n vaig anar del Barça al Madrid"
- Lloc recomanat El petit poble de Tarragona que 'National Geographic' considera "una obra d'art"
- Preparatius nadalencs La Diagonal posa a prova la seva nova il·luminació de Nadal quan falta una setmana perquè s’encenguin els llums a Barcelona
- LA CLAU En l'elefant de Manuel Valls
- CORRUPCIÓ AL PP La Fiscalia demana l'arxiu de les actuacions contra Gallardón per la compra d'Inassa en el 'cas Lezo'
- Quan i com s’aplicarien Els canvis que planteja Treball per al permís per defunció d’un familiar i per cures pal·liatives
- 'El segon cafè' de La 2Cat L'Editorial de Cristina Villanueva: Forçats a somriure
- Canvi històric Tendència global, seguretat, immigració…: Cinc claus per entendre la victòria de l’ultra Kast en les eleccions de Xile
- Registres meteorològics Catalunya registra acumulacions de fins a 150 litres per metre quadrat en un sol matí després del pas de la borrasca Emilia
- Òbit Mor Gerard Suñé als 23 anys, promesa del rem nacional
