130è DIA DE PROTESTA
Llach canta 'L'Estaca' a la Meridiana als independentistes que tallen cada dia aquesta via de Barcelona
El cantautor mostra el seu recolzament als manifestants i els insta a no oblidar que «som rics en futur»
Lluís Llach ha tornat a cantar el que va ser un himne popular de resistència antifranquista, ‘L’Estaca’, i ho ha fet a l’avinguda Meridiana de Barcelona, en recolzament dels independentistes que des del passat 14 d’octubre, dia en què es va fer pública la sentència contra els líders del procés, tallen aquesta via de la capital catalana. Aquest dijous, quan Llach es va presentar a la Meridiana, era el 130è dia de talls.
El cantautor ha estat acompanyat pels manifestants que cada dia protesten per la sentència condemnatòria del Tribunal Suprem. A l’acabar la cançó, Llach ha dit als concentrats: «Som rics en pallisses, som rics en persecucions, però sobretot som rics en futur. No ho oblideu mai».
El recolzament del músic arriba en ple enfrontament entre l’Ajuntament i la Generalitat. El consistori ha transmès el malestar de veïns i comerciants de la zona i ha reclamat al Govern que posi fi a aquests talls, ja que les competències en seguretat ciutadana són de l’Executiu autonòmic. El Govern d’Ada Colau addueix que els talls provoquen incomoditats als veïns i pèrdues econòmiques als comerciants del barri.
Notícies relacionadesD’altra banda, el Govern es nega a desautoritzar la iniciativa. S’escuda en el dret a la manifestació que tenen els ciutadans.
En les últimes setmanes, fruit de la tensió, s’han produït alguns enfrontaments i incidents. L’últim, diumenge 16 de febrer, quan els Mossos van impedir que dues protestes de signe contrari coincidissin.
- Els Mossos van detectar un matrimoni forçat consumat a les comarques centrals l’any 2025
- Propostes Les monges benedictines que ofereixen retirs a Montserrat
- Novetats al MWC Els Mossos monitoritzaran amb IA en temps real les xarxes socials per detectar emergències
- Decepció a la Cerdanya amb el nou pla de Rodalies: "No resol la situació de col·lapse sistèmic de la línia"
- Una exposició a La Pedrera recupera el grup dels nabís, la baula perduda entre l'impressionisme i les avantguardes
