EXPEDIENT DISCIPLINARI
Ciutadans suspèn de militància el seu únic regidor a Pontevedra per haver recolzat els pressupostos del BNG i el PSOE

revenga
La Comissió de Règim Disciplinari de Ciutadans ha obert un expedient disciplinari amb suspensió cautelar de militància a l’únic regidor del partit taronja a l’Ajuntament de Pontevedra, Gregorio Revenga, després que hagi recolzat amb el seu vot l’aprovació dels pressupostos municipals de la capital provincial, governada per una coalició formada pel BNG i el PSOE.
La comissió ha adoptat aquesta decisió «per haver incomplert les directrius del partit, fets que podrien infringir la normativa disciplinària interna al votar a favor els pressupostos de Pontevedra».
En el ple extraordinari celebrat aquest divendres, el regidor Goyo Revenga ha votat a favor del pressupost presentat per nacionalistes i socialistes després que aquests acceptessin quatre esmenes presentades per l’edil de Ciutadans que, en el seu conjunt, estan valorades en mig milió d’euros.
Oposició «constructiva»
Goyo Revenga ha emmarcat aquest acord en la seva estratègia de fer una oposició «constructiva». Aquest mateix divendres, durant la seva intervenció en el ple, Goyo Revenga ha assegurat que ell vol «fer política amb la raó i no amb les vísceres», i que «soc aquí per resoldre problemes i no per crear-los».
Entre les esmenes acceptades pel govern municipal s’ha pactat un increment «del que sigui necessari» per a la partida de neteja de centres públics d’ensenyament infantil i primari, així com la millora de les condicions de treball de les empleades.
L’acord amb Ciutadans també inclou la instal·lació de desfibril·ladors a totes les àrees esportives i cases de cultura del municipi i l’increment de 200.000 euros per a la millora i manteniment dels parcs infantils municipals.
- CAS SANTOS CERDÁN-ÁBALOS Koldo García després de conèixer l’informe de l’UCO sobre Santos Cerdán: «Acaba de començar»
- Tensió als Estats Units "Motivació política" en l’assassinat d’una congressista i el marit
- Metamorfosi demogràfica Un terç de l’Eixample és estranger
- Tensió als Estats Units Els EUA surten al carrer de forma multitudinària en protesta per Trump
- Tempesta judicial i política La caiguda de Cerdán impulsa en el PSOE avançar les generals
- Defunció Mor als 63 anys l’empresari Miquel Suqué, del Grup Peralada
- Acte del PP Feijóo demanarà la compareixença de Sánchez al Congrés perquè es «retratin» els seus aliats: «Si el segueixen recolzant, seran els seus encobridors»
- L’hora més crítica Sánchez acudirà dimecres a la sessió de control al Congrés per respondre per l’escàndol de Santos Cerdán
- Les gravacions del cas Koldo Koldo García va oferir al cap de la Policia Nacional avions d’Air Europa per deportar migrants magribins durant la covid
- Augmenten les probabilitats que un asteroide impacti contra la Lluna el 2032