La Generalitat dona llum verda al primer permís de sortida de Sànchez i Cuixart
Els Jordis podran abandonar la presó de Lledoners durant dos dies
El Govern informa que no es revelarà la data per respectar la seva «intimitat»

zentauroepp40558140 madrid 16 10 2017 pol tica declaran por sedici n trapero 171016100759
El Departament de Justícia ha avalat el primer permís de sortida de 48 hores que la presó de Lledoners va concedir dimarts a l’expresident de l’ANC Jordi Sànchez i al líder d’Òmnium Cultural, Jordi Cuixart, una vegada han complert la quarta part de la condemna que se’ls va imposar pels fets d’octubre del 2017.
Segons ha informat el Departament de Justícia, la Secretaria de Mesures Penals de la Generalitat ha acordat resoldre favorablement el permís que la junta de tractament de Lledoners va proposar per als Jordis, amb la qual cosa per primera vegada podran abandonar la presó durant dos dies.
No es revelarà la data per respectar la seva «intimitat»
Els dos líders independentistes han demanat poder disfrutar del seu primer permís en la intimitat i de forma discreta i, de fet, la Secretaria de Mesures Penals ha advertit que no concretarà quan tindran lloc les sortides.
La portaveu del Govern, Meritxell Budó, ha assegurat que la Generalitat no revelarà la data del permís penitenciari per respectar la seva «intimitat».
En la roda de premsa posterior al Consell Executiu, ha afirmat que encara no s’ha fixat la data per a aquest primer permís, i ha afirmat que han de ser ells els que la comuniquin.
Aval a la junta de tractament
Les propostes de permisos corresponen a les juntes de tractament de les presons, que valoren cada supòsit en funció de la seva evolució. Sánchez i Cuixart estan classificats en segon grau penitenciari i, a l’haver complert una quarta part de la condemna, poden obtenir permisos penitenciaris. Així, poden disfrutar de 36 dies de permís a l’any, amb un màxim de set de consecutius. La Secretària de Mesures Penals de la Generalitat ha avalat, en aquesta ocasió, el dictamen de la junta de tractament de la presó de Lledoners.
- Fenomen en auge La venda a pes de 'caixes sorpresa' d'Amazon arriba al centre de Barcelona: "És com una loteria"
- Universitat Més de 250 professors universitaris exigeixen a la UB que investigui el cas Ramón Flecha
- MUNDIAL DE CLUBS Luis Enrique ignora Mbappé: «Soc soci culer, per això sempre em motiva jugar contra el Madrid»
- Previsió meteorològica Catalunya, en alerta per fortes pluges: aquestes són les zones on més pot ploure
- Detingut per matar d’una punyalada un multireincident al Prat de Llobregat per una venjança
- Guerra a Ucraïna Trump es limita a amenaçar Rússia amb aranzels mentre rearma Ucraïna
- Comissió Bilateral Estat-Generalitat ERC veu insuficient el nou finançament: "La música sona bé, però les concrecions són mínimes"
- Finançament autonòmic Andalusia esclata contra l’acord de finançament amb Catalunya i el Govern li ofereix acollir-se al mateix model
- Successos La investigació de l’incendi de Paüls apunta a l’acció humana com a causa: negligència o provocat
- Estudi científic ¿Per què algunes persones necessiten posposar més vegades el despertador? La ciència té una resposta (i afecta més les dones)