L'ESPOT DE LA DISCÒRDIA
Cs, PP i Valls demanen la retirada de l'anunci contra el masclisme 'en castellà'
Colau acusa Ciutadans d'«alimentar una falsa polèmica» i li retreu governar «amb l'extrema dreta»
si-no-diem-el-que-pensem-si-no-fem-visibles-les-microviolncies-quotidianes-si-no-ens-rebellem-contra-el-despreci-i-la-cosificaci-no-ser-veritat /
La polèmica oberta per un dels tres anuncis d’una campanya contra el masclisme publicada per l’Ajuntament de Barcelona ha viscut aquest dimarts la seva segona jornada. Els grups deCiutadans, el PP i Barcelona pel Canvi van reclamar a l’alcaldessa, Ada Colau, la retirada de l’espotper considerar que s’associa el masclisme amb l’ús del castellà. A l’anunci, dos amics comenten imatges enviades per un altre en les quals es veu nua una noia. Tots dos elogien el que envia les imatges i ho comenten en castellà. Un tercer jove que els escolta, els retreu la seva actitud en català.
En els altres dos anuncis de la campanya ‘El present és feminista’ apareixen també actituds clarament masclistes però en els dos casos només es fa servir el català.
Colau s’ha reafirmat en la defensa de l’espot i ha acusat Ciutadans, el primer grup a protestar, d’«alimentar una falsa polèmica» quan, ha denunciat, el partit comparteix govern «amb l’extrema dreta», en al·lusió a Vox, que no condemna la violència de gènere.
La directora de comunicació del consistori,Águeda Bañón, va explicar ahir que va ser la directora dels anuncis,Bárbara Farré, qui va decidir, a l’únic anunci en el qual es parla en castellà, donar llibertat als actors perquè fessin servir l’idioma que volguessin. Però no és un argument que convenci l’oposició.
Error o mala fe
Ciutadans demana la retirada de l’anunci, no de tota la campanya. La seva presidenta a l’ajuntament, Luz Guilarte, va acusar al govern de Colau en un tuit que va fer dilluns a la nit d’«assenyalar i estigmatitzar greument els castellanoparlants». Per Barcelona pel Canvi, Eva Pareraafirma: «Si és un error, és molt greu. Si fos intencionat seria molt pitjor, però ho dubto. El pitjor és que s’ha tret efectivitat al debat que hi hauria d’haver. L’anunci és molt bo, però s’ha desvirtuat generant una polèmica innecessària».
Notícies relacionadesPel PP, Óscar Rámirez considera que el consistori es dedica a «establir estereotips sexistes segons la llengua. Ramírez remarca que, si bé el castellà apareix en aquest anunci, «s’elimina dels cartells informatius dels consells i auditories de barri».
ERC i JxCat han preferit no comentar la polèmica i el PSC afirma que com a soci del govern comparteix l’argumentació de Colau.
- Bàsquet El Fenerbahçe deixa l’Spar Girona fora de l’Eurolliga (76-59)
- BÀSQUET | EUROLLIGA Clyburn guia el Barça contra el Bayern per continuar viu
- Futbol La Reial Societat i l’Atlètic buscaran la Copa a La Cartuja
- Tennis Jódar arriba a semis i ja és la gran sensació a Barcelona
- De futbolistes a gestors Els negocis en el futbol del millor Barça de la història
