El Govern garanteix que col·laborarà en la investigació judicial sobre la ingerència russa a Catalunya
«Quan hi ha un procediment judicial sempre dona molta tranquil·litat, els jutges saben perfectament el que han de fer», ha afirmat la ministra de Defensa, Margarita Robles

undefined44982009 madrid 10 09 18 margarita robles ministra de defensa dur180910180513 /
La ministra de Defensa en funcions, Margarita Robles, ha garantit aquest dilluns que el Govern col·laborarà en tot el necessari amb la investigació judicial sobre la presumpta ingerència a Catalunya d’un grup d’intel·ligència rusCatalunya .
Robles ha rebutjat endinsar-se en els detalls d’aquesta investigació que està en mans del’Audiència Nacional, però ha insistit que el Govern «cooperarà» en tot el que li requereixin. «Quan hi ha un procediment judicial sempre dona molta tranquil·litat, els jutges saben perfectament el que han de fer», ha afirmat.
La ministra ha reaccionat així a la investigació en diligències secretes oberta pel titular del Jutjat Central d’Instrucció número 6 de l’Audiència Nacional, Manuel García-Castellón, sobre la relació entre un suposat espia rus expert en sabotatges i membre d’una facció desestabilitzadora amb els Comitès en defensa de la República (CDR) detinguts el mes de setembre passat i en presó provisional.
Notícies relacionadesRobles ha reconegut que en l’actual món «modern» hi ha «molts riscos i moltes amenaces», especialment les relacionades amb la ciberseguretat, que ha definit com «una de les grans batalles que donar en el futur».
No obstant, ha insistit en la necessitat que la presumpta ingerència russa a Catalunya quedi en mans dels jutges «sense que ningú dubti que el Govern cooperarà al màxim». «Col·laborarem amb els jutges si ho demanen, però comprendran que amb les qüestions judicials cal ser molt respectuós», ha dit a la premsa després de participar en un seminari sobre dones, pau i seguretat a la Universitat Camilo José Cela.
- La vídua d’Andic demana als fills de l’empresari més diners de l’herència
- A Barcelona Un cotxe es precipita a la rambla del Carmel al sortir d’un pàrquing marxa enrere
- MÚSICA Rosalía anuncia un àlbum fet "per primer cop sense por del fracàs"
- S’accelera el desallotjament del bloc Venus de la Mina
- Endarrerir el rellotge ¿Quin dia és el canvi d’hora a Espanya? L’horari d’hivern 2025 és a tocar
- BARCELONA - GIRONA (2-1) Araujo, el nou davanter centre de Flick, desferma la bogeria a Montjuïc
- Barcelonejant La fórmula de la Coca-Cola de Josep Cuní
- Actualització del codi ètic Barcelona en Comú limita a 12 anys els mandats dels càrrecs electes però obre la porta a excepcions en ple debat de la successió de Colau
- Obituari Mor Enric Canals, exdirector i membre de l’equip que va fundar TV3
- Deriva autocràtica Susan Stokes, investigadora de la Universitat de Chicago: «Als EUA tenim un president que actua com un dictador»