Memòria històrica
Un jutge investigarà la restricció d'accés al Valle de los Caídos que va denunciar el prior
No va comptar amb «autorització judicial ni amb cap acord que pogués justificar l'esmentat accés», es queixa el religiós

valle-de-los-cados-monje20191013 jlr 3209 /
El Jutjat de San Lorenzo de El Escorial iniciarà una investigació després d’admetre a tràmit la denúncia presentada pel prior del Valle de los Caídos, Santiago Cantera, contra els comandaments de la Guàrdia Civil i la Delegació del Govern de Madrid per la prohibició d’accedir a la basílica.
Fonts jurídiques han informat a Efe d’aquesta decisió després que el 21 d’octubre el prior presentés la demanda al considerar que des del dia anterior la Guàrdia Civil havia impedit l’accés als monjos a la basílica i l’assistència a misses i oficis religiosos, dins del dispositiu per a l’exhumació de les restes de Franco, que es va produir el 24 d’octubre.
«Entren i surten al seu aire»
El prior defensa en la denúncia que la presència d’agents al monument no va comptar amb «autorització judicial ni cap acord que pogués justificar l’esmentat accés». «Entren i surten al seu aire i, davant de la persistent reclamació d’explicacions, únicament al·leguen que tenen ordres verbals en tal sentit de la Delegació de Govern», afegeix.
Notícies relacionadesCantera explica que des del passat 20 d’octubre no es va permetre als religiosos accedir a la basílica malgrat que aquest complex és «un lloc de culte i no es pot impedir l’accés als monjos custodis del lloc». «El més greu no és només que s’hi impedeixi l’accés als monjos, sinó que en una basílica circulin lliurement militars armats i operaris de funeràries i constructores sense cap control, en conseqüència, ja que es poden produir profanacions i actes contraris al culte i a la pietat pròpia d’una basílica», critica.
Per finalitzar, Cantera reitera que la Guàrdia Civil no tenia autorització ni judicial ni eclesiàstica per entrar a la basílica, «sinó fins al moment de l’inici de les operacions d’exhumació».
- Fenomen en auge La venda a pes de 'caixes sorpresa' d'Amazon arriba al centre de Barcelona: "És com una loteria"
- Universitat Més de 250 professors universitaris exigeixen a la UB que investigui el cas Ramón Flecha
- MUNDIAL DE CLUBS Luis Enrique ignora Mbappé: «Soc soci culer, per això sempre em motiva jugar contra el Madrid»
- Previsió meteorològica Catalunya, en alerta per fortes pluges: aquestes són les zones on més pot ploure
- Detingut per matar d’una punyalada un multireincident al Prat de Llobregat per una venjança
- Empreses Els tres fills del fundador de Mango Isak Andic assumeixen l’herència de manera equitativa
- ACTUALITAT BLAUGRANA El Barça posa màxima pressió a Ter Stegen per forçar la seva sortida
- Unió Europea Espanya proposa blindar per llei que el cost de l’oficialitat del català corri al seu càrrec
- Acte a Barcelona Feijóo promet «més finançament» per a Catalunya si governa: «Sé que el necessita i el tindrà»
- ACTUALITAT BLAUGRANA El Barça planeja un homenatge a Messi per inaugurar el Camp Nou acabat