Iglesias demana a Sánchez «empatia» i «diàleg» amb Catalunya
El secretari general de Podem descarta recolzar el 155 o la llei de seguretat nacional
Segons la seva impressió, el cap de l'Executiu no prendrà mesures excepcionals de moment
undefined50431081 iglesias sanchez castro191016180341 /
«El que toca a Catalunya és empatia, diàleg i, en el marc de la llei, buscar solucions polítiques. És molt miop pensar que la llei pugui resoldre el que no resolen els polítics», ha sentenciat el secretari general de Podem, després de reunir-se amb el president del Govern en funcions a la Moncloa. Així, després d’una hora de reunió, Pablo Iglesias ha explicat que estarà al costat del cap de l’Executiu «en totes les iniciatives que vagin en la direcció de la desinflamació i el diàleg».
A més, després de la seva trobada amb Pedro Sánchez, ha comentat que té la impressió que el Govern en funcions «no té previst prendre cap mesura excepcional» davant dels incidents a Catalunya. Una conversa en la qual, segons el líder morat, han constatat la bona coordinació entre Mossos d’Esquadra i Guàrdia Civil, així com el «rebuig de qualsevol forma de violència» per part de les formacions independentistes.
Notícies relacionadesSobre els següents passos a prendre, el candidat d’Unides Podem ha rebutjat recolzar l’aplicació de l’article 155 o la posada en marxa de la llei de seguretat nacional. De la primera mesura ha dit que, «quan es va dur a terme, no va servir per resoldre cap problema». Sobre la segona, ha criticat aquells «irresponsables» que volen activar-la una vegada s’ha constatat la bona relació entre Mossos i Guàrdia Civil.
Sobre l’actuació dels Mossos durant els últims dies, Iglesias ha defensat que són funcionaris públics que «estan complint ordres polítiques de responsables polítics» i que, per tant, no es pot posar el pes de la responsabilitat sobre ells. A aquests comandaments polítics, el líder morats els ha traslladat el seu rebuig de l’ús de bales de goma després que un jove perdés un ull per l’ús d’aquest material en les càrregues de dilluns passat.
- Mendicitat digital Morir en directe per un repte d’internet
- LLEURE Els clubs socials només per a dones s’obren pas a BCN
- Comerç Aquests són els horaris i centres comercials que obren aquest diumenge a Barcelona
- Tragèdia a la revetlla de Cap d’Any Les primeres víctimes identificades a Suïssa tenen entre 16 i 21 anys
- Dos joves improvisen un iglú per passar la nit de camí cap a Núria
- Mercat laboral Madrid avança Catalunya i s’erigeix com el territori amb més ocupats a Espanya
- Àpats i benestar emocional Marta León, experta en salut hormonal: "El moviment és el major antidepressiu i ens el traiem durant les festes de Nadal"
- Estratègies enfrontades La Xina aprofita l’espai dels EUA en la seva retirada de l’ordre internacional
- Cop al chavisme Delcy, i s’ha acabat la diversió...
- La fórmula del desenvolupament
