REUNIÓ DEL PP
Casado cita dilluns a Barcelona el seu comitè de direcció després del desafiament del Parlament
El president del PP vol mostrar «el seu recolzament a la Guàrdia Civil i als catalans constitucionalistes»
La reunió dels conservadors es farà dilluns mentre el PSOE presenta la campanya del 10-N
zentauroepp50015633 casado garcia egea190923122855 /
El president del PP, Pablo Casado, ha citat el comitè de direcció dilluns a Barcelona per mostrar el seu recolzament «a la Guàrdia Civil i als catalans constitucionalistes». Segons ha pogut saber aquest diari de fonts del partit, després del desafiament del Parlament, el líder conservador farà a la capital catalana la tradicional reunió setmanal, a la qual hi van el secretari general, els vicesecretaris i els portaveus del Congrés i el Senat. Amb aquest gest, els conservadors volen expressar el seu rebuig de les resolucions de la Cambra catalana, dijous, en les quals s’aposta perl’autodeterminació i es demana la retirada de Catalunya dels agents de la Guàrdia Civil. El Govern central ha anunciat aquest migdia que les impugnarà davant el Tribunal Constitucional.
Amb aquest trasllat puntual del comitè a Barcelona just la vigília de l’1-O, Casado intenta marcar diferències amb el PSOE en un dia en què, precisament, a la mateixa hora, el partit de Pedro Sánchez estarà presentant la campanya electoral. Els populars intentaran traslladar la idea que, davant un cap de l’Executiu en funcions que pensa en les eleccions del 10-N, el PP es preocupa per la gravetat de la situació política a Catalunya. A més, els conservadors, a última hora de divendres, només tenien pensat fer la reunió i que el número dos, Teodoro García Egea, faci l’habitual roda de premsa posterior, però res més. «Res de passejos pels carrers», van dir fonts de la direcció amb referència a la visita d’Albert Rivera, dimecres, a Vic.
Sense esmentar el 155
Notícies relacionadesAquest divendres, la vicesecretària de Política Social, Cuca Gamarra, una de les dirigents que viatjarà a Barcelona, ha afirmat que és moment de recórrer al Constitucional les resolucions que va aprovar el Parlament, sense citar la necessitat, ara per ara, de demanar l’aplicació de l’article 155 de la Constitució al contrari del que ha fet Ciutadans.
Gamarra i també el secretari general, Teodoro García Egea, han exigit a Sánchez que trenqui amb els seus «socis» independentistes a la Diputació de Barcelona, on el PSC va arribar a un acord amb JxCat per governar-la plegats. «Per ser creïble en la seva defensa de la Guàrdia Civil i de l’ordre constitucional, hauria de trencar qualsevol llaç amb aquests senyors que criden al desordre i a l’expulsió de la Guàrdia Civil», ha insistit García Egea en una entrevista a TVE.
- Festes Aquests són els regals de segona mà més sol·licitats pels catalans: una opció més sostenible que triomfa a Nadal
- Meteorologia adversa Catalunya s’endinsa en el Nadal més turbulent des de l’any 2008
- Equipament De sala infantil a laboratori
- Investigació oberta Mossos rastreja el GPS del mòbil de Jonathan Andic per reconstruir els seus passos
- Sorteig Extraordinari de Nadal 2025 Comprovar Loteria Nadal 2025: consultar si el meu dècim té premi
- Festes Viu un Nadal de somni per a tota la família als Pirineus catalans amb activitats gratuïtes, tallers i concerts: només al desembre
- Mamarazzis Ana Obregón i la sobreexposició de la seva filla-neta
- Borrasca atlàntica per Sant Esteve El temporal ja deixa registres de 90 litres, onades de fins a nou metres i alertes per crescuda dels rius
- Videopòdcast Marc Marginedas, en el pòdcast del suplement ‘ABRIL’: «Els russos es doten d’identitats falses a l’Argentina i venen després a actuar a Europa com a agents»
- Estrena al gener Netflix llança el tràiler de la quarta temporada de ‘Los Bridgerton’, amb picades d’ullet a la Ventafocs
