TRAGÈDIA A MÚRCIA

Mor el pilot de l'avió de l'Exèrcit que ha caigut al mar davant la Manga del Mar Menor

El comandant Marín Núñez ha mort malgrat que ha aconseguit ejectar-se de l'aeronau abans que impactés contra l'aigua

L'aparell és un caça C-101, un dels models que utilitza habitualment la Patrulla Àguila

encuentran el cadaver del piloto del avion estrellado en murcia / periodico

2
Es llegeix en minuts
El Periódico

Un instructor de vol de l’Exèrcit de l’Aire ha mort aquest dilluns a l’estavellar-se un avió militar davant la Manga del Mar Menor quan realitzava un vol d’instrucció, segons ha informat el Ministeri de Defensa. Es tracta del comandant Francisco Marín Núñez, instructor de vol en l’Acadèmia General de l’Aire a San Javier. Part de les seves restes s’han localitzat a la platja.

El succés tenia lloc a les 09.38 hores, quan un centenar de trucades des de la Manga alertaven al telèfon d’emergència 112 que un avió, un dels models que utilitza la Patrulla Àguila, hauria caigut en picat al mar. 

Un dispositiu d’unes 300 persones coordinat per Capitania Marítima i en el qual treballen equips d’emergències de totes les administracions continua treballant en la recuperació de les restes materials i humanes.

El Ministeri de Defensa ha confirmat que l’aparell, un caça C-101, realitzava un vol d’instrucció quan ha tingut l’accident. L’avió anava tripulat només per un pilot, que ha pogut ejectar-se abans que l’aparell s’estavellés contra el mar, tot i que ha mort. Efectius d’emergències del Pla Copla s’han desplaçat a la zona per rescatar el cos del militar, que realitzava pràctiques abans d’iniciar el curs per a cadets, previst per d’aquí a dues setmanes. I Defensa ha anunciat que obrirà una investigació per aclarir les causes del sinistre.

El comandant Francisco Marín Núñez tenia 43 anys i acumulava més de 3.300 hores de vol en diferents unitats, havia sigut membre fins l’any passat de la patrulla acrobàtica Àguila i acumulava diferents condecoracions, entre les quals una medalla OTAN. En els últims anys pilotava l’avió, ‘Solo’ que, segons Defensa, realitzava les maniobres més arriscades. Estava casat i tenia un fill petit. 

El comandant Francisco Marín Núñez, instructor de vol. / MINISTERI DE DEFENSA

Marín Nuñez fins i tot va protagonitzar una anècdota recordada en els mitjans quan el 2016 va demanar matrimoni a la seva llavors nòvia traçant un cor a l’aire amb un avió. 

Parts de l’avió estavellat a primera hora del matí davant de la platja Galúa de la Manga, a Múrcia, han arribat a la vora, on es respirava una forta olor de gasolina.

L’usuari de Youtube i Twitter Arturo Ávila va gravar unes impactants imatges de la caiguda en picat de l’avió, les causes de la qual es desconeixen. 

L’Ajuntament de Cartagena va tancar l’accés a les platges de la Manga del Mar Menor pertanyents al seu terme municipal a fi de facilitar les tasques de rescat de l’instructor de vol.

El C-101 que va fabricar l’empresa nacional CASA, denominat militarment E-25 Mirlo, està dedicat a l’ensenyament bàsic avançat de l’Acadèmia General de l’Aire.

Notícies relacionades

Segons Defensa, aquest model té previst acabar la seva vida útil el 2020-2021. El ministeri va convocar a principis d’aquest mes un concurs públic per a la compra d’un avió d’entrenament integrat per a l’Acadèmia General de l’Aire (AGA), de San Javier (Múrcia), amb un valor estimat de 225 milions d’euros.

L’últim sinistre amb un caça C-101 implicat va ocórrer el 26 d’abril del 2012 quan dos militars van morir a l’estavellar-se als voltants de la presó d’Alcalá-Meco (Madrid), procedents de la base de San Javier (Múrcia). L’any 1995 va ser el més tràgic per al C-101, que va tenir tres accidents.