ELS COMPTES CATALANS
Torra anima la CUP a pactar els pressupostos per "avançar cap a la república"
Reguant avisa que si no hi ha "un gir de 180 graus" en les polítiques del Govern, els cupaires recolzaran els comptes catalans

h 3533107 /
El president de la Generalitat, Quim Torra, ha animat aquest dilluns la CUP a pactar els pressupostos catalans del 2020, per a així "avançar cap a la república". Torra responia així a les declaracions de la dirigent cupaire Eulàlia Reguant, que ha assenyalat que si el Govern vol el seu recolzament per als pressupostos, haurà de fer "un gir de 180 graus".
Des de Twitter, Torra ha assenyalat que "la majoria independentista" s’ha "de posar d’acord en el pressupost i avançar cap a la República".
Som-hi! És el nostre compromís i la nostra responsabilitat. La majoria independentista ens hem de posar d'acord en el pressupost i avançar cap a la República. El projecte republicà és el de la gent que ens va fer confiança als 70 diputats de la majoria. https://t.co/YFgUBzS5bS
— Quim Torra i Pla (@QuimTorraiPla) 5 de agosto de 2019
Fonts pròximes al president han remarcat la seva "predisposició total a pactar" els pròxims pressupostos amb la CUP perquè siguin "el motor de la república" i han assenyalat que "no hi ha motius per parlar d’eleccions perquè hi pot haver la majoria per aprovar els pressupostos".
Reguant demana un "gir de 180 graus"
A la CUP no semblen estar per la feina. L’exdiputada i actual integrant del secretariat nacional de la CUP Eulàlia Reguant ha puntualitzat aquest dilluns que, tot i que la seva formació està disposada a parlar dels pressupostos catalans i de governabilitat, el Govern hauria de fer "un gir de 180 graus" per poder comptar amb el seu recolzament.
En una entrevista a Catalunya Ràdio, Reguant ha explicat que la CUP allargarà la mà al Govern perquè canviï les seves polítiques socials i perquè porti "al límit" les seves competències. En aquest sentit, ha apuntat que la seva formació valorarà donar recolzament als pressupostos si veu un canvi en les polítiques socials i si l’Executiu de Torra porta "fins al límit" les competències que "ningú ha volgut portar". Ha posat com a exemple la llei contra l’homofòbia, aprovada el 2014 i encara sense reglament, o l’"operació estètica" de la regulació del preu del lloguer de la vivenda.
Notícies relacionadesD’altra banda, Reguant ha rebutjat una convocatòria anticipada d’eleccions al Parlament com a resposta a la sentència de l’1-O i s’ha mostrat partidària de celebrar els comicis a la primavera del 2020. També ha negat que la CUP pugui entrar en un govern de concentració "pel simple fet de la sentència". Sí que ha obert la porta a formar part del Govern si hi ha un "avenç a l’exercici efectiu de l’autodeterminació” i de deixar de banda “el simbolisme”.
Aquest cap de setmana passat, el vicepresident del Govern i adjunt a la presidència d’ERC, Pere Aragonès, va afirmar que "no s’ha de descartar ni un avenç electoral ni un Govern de concentració" per respondre a una eventual sentència condemnatòria del Tribunal Suprem.
Govern CUP Pressupostos Generalitat de Catalunya Independència de Catalunya Quim Torra Eulàlia Reguant
- CAS SANTOS CERDÁN-ÁBALOS Koldo García després de conèixer l’informe de l’UCO sobre Santos Cerdán: «Acaba de començar»
- Defunció Mor als 63 anys l’empresari Miquel Suqué, del Grup Peralada
- HANDBOL Els àrbitres expulsen el Barça de la lluita per la seva 13a Champions
- Metamorfosi demogràfica Un terç de l’Eixample és estranger
- Tensió als Estats Units "Motivació política" en l’assassinat d’una congressista i el marit
- Una nutricionista sobre la dieta que cal seguir si tens el còlon irritable: "No has de menjar res que t’inflami"
- Predicció La calor s’intensifica a partir de dilluns i algunes zones de Catalunya arribaran als 40 graus
- Xifres d’Interior Rècord d’identificacions policials a Catalunya: 1,2 milions el 2024
- Defunció Mor als 63 anys l’empresari Miquel Suqué, del Grup Peralada
- Acte del PP Feijóo demanarà la compareixença de Sánchez al Congrés perquè es «retratin» els seus aliats: «Si el segueixen recolzant, seran els seus encobridors»