Protecció Civil adverteix del perill dels inflables després de la suposada desaparició de dues turistes
El pare va donar l'avís quan va veure que l'inflable en el qual anaven les dues noies alemanyes s'allunyava mar endins
zentauroepp21419925 l escala alt emporda temporal de viento y mar en el pase190319185155
Aquest diumenge van saltar les alarmes al’Estartit, a la Costa Brava, quan un cop de vent es va emportar mar endins un inflable aquàtic amb dues noies alemanyes de 15 anys.
Ahir a les 21.51 hores el telèfon d’emergències @112 de Catalunya va rebre una trucada des de la platja de l’Estartit alertant que el vent s’havia dut mar endins un inflable amb dues noies alemanyes de 15 anys (obrim fil)
— Protecció civil (@emergenciescat) 15 de julio de 2019
Segons ha explicat Protecció Civil a través d’un fil a Twitter, quan el pare va veure que l’inflable s’allunyava cada vegada més, va avisar els treballadors d’un xiringuito i van ser ells els que van donar l’avís al 112 a les 21.51 hores d’aquest diumenge. El 112 va alertar Salvament Marítim, Bombers, Mossos, Protecció Civil, Emergències Mèdiques i la policia local de Pals i Torroella de Montgrí, al qual pertany l’entitat municipal descentralitzada de l’Estartit.
Notícies relacionadesEls diferents cossos van mobilitzar dotacions, embarcacions i un helicòpter de Salvament Marítim per provar de localitzar les noies com més aviat millor, però finalment va ser la policia local que les va trobar. En realitat, quan les menors es van veure empeses pel vent van deixar anar l’inflable i van nedar uns metres fins al port de l’Estartit, on van quedar-se sense avisar el pare. Quan van ser localitzades, estaven en bon estat i en companyia de la seva mare.
Protecció Civil ha aprofitat l’episodi –que per sort va acabar bé i es va quedar sol en un ensurt– per advertir del perill que poden suposar els inflables si fa vent, especialment amb nens petits, així com de la importància d’avisar els cossos de seguretat en cas d’haver tingut un accident, o de sospitar que poden estar buscant-te.
- Home atrapat Rescaten un home tancat al recinte d'un prostíbul a Medinyà
- Urbanisme La UPF enderroca les últimes cases dels militars de la Ciutadella
- Judici fiscal general El cap de Gabinet d'Ayuso declara que "es desferma la bogeria" quan va donar el mail en què el fiscal es mostrava "disposat" a pactar amb González Amador
- L’acusat d’assetjar la família de Canet de Mar que va demanar més castellà a l’escola: «Va ser la crispació del procés»
- A Vilablareix Incendi al restaurant Mas Marroch dels germans Roca: crema tota la cúpula del local
- Prevenció Brian L. Mishara, psicòleg expert en suïcidi: "La primera pregunta no hauria de ser què et passa, sino qui ets"
- Crisi per la gestió de la dana El PP i Vox reprenen els contactes davant el relleu de Mazón i el nou cicle electoral
- Crisi per la gestió de la dana Rosa Álvarez: «Als nostres familiars els va matar la mala gestió, no el clima»
- Les memòries de l’excap de l’Estat Joan Carles, al seu fill: "Renunciar a la meva herència és rebutjar-me"
- El rei emèrit admet per primera vegada "relacions extraconjugals"
