Amnistia Internacional demana al Suprem que deixi en llibertat els Jordis després del judici
L'oenagé envia una carta a la Fiscalia i insta la justícia espanyola a revisar la presó provisional dels líders independentistes

zentauroepp40433399 madrid 06 10 2017 politica jordi sanchez jordi cuixart t181015091457 /
Amnistia Internacional ha demanat al Tribunal Suprem que deixi en llibertat Jordi Sànchez i Jordi Cuixart una vegada acabat el judici al procés i mentre els jutges deliberen abans de dictar sentencia. En un comunicat publicat aquest dimarts, l’oenagé recorda que sempre ha defensat la posada en llibertat dels Jordis però remarca que amb la conclusió del judici oral davant del Suprem "és el moment per revisar la seva situació de presó provisional i procedir a excarcerar-los". Sànchez i Cuixart es troben en presó provisional des del 16 d’octubre del 2017. Els tribunals han rebutjat la seva posada en llibertat en diverses ocasions.
L’oenagé ha enviat una carta a la Fiscalia, insistint una vegada més en la seva demanda de llibertat, i lamentant que aquest dilluns el ministeri públic informés en contra de l’excarceració de Jordi Sànchez. Aquest dimarts ha sigutl’Advocacia de l’Estat la que s’ha pronunciat en contra de la llibertat dels acusats del procés.
Amnistia Internacional alerta que, d’acord als estàndards internacionals de drets humans, "com més es prolonga la presó provisional, més necessitat hi ha d’un examen rigorós que determini si continua sent necessària i proporcionada".
Recursos rebutjats
Les seves interlocutòries de l’11 d’abril i 14 de maig del 2019, el Tribunal Suprem es va referir al desenvolupament del judici oral com "un element d’indispensable ponderació" que aconsellava descartar la llibertat de Jordi Sànchez, i reconeixia que tota mesura cautelar privativa de llibertat "s’orienta, precisament, a assegurar la presència del processat durant el desenvolupament del judici oral".
Respecte a Cuixart, la sentència del Tribunal Constitucional del 7 de maig del 2019, que va desestimar el seu recurs d’empara contra les resolucions que van denegar la seva petició de llibertat provisional, va assenyalar que en aquestes resolucions es va tenir en compte la proximitat temporal del judici oral, en línia amb la jurisprudència constitucional, que reconeix com un final legítim de la presó provisional assegurar la presència de l’imputat en el judici.
L’organització defensa que Sànchez i Cuixart, com ciutadans i presidents d’organitzacions de la societat civil en el moment dels fets que s’han jutjat, "tenien dret a organitzar i promoure reunions pacífiques en recolzament al referèndum i a la independència de Catalunya". I remet el dret internacional dels drets humans per afirmar que "les autoritats han de demostrar que aquestes restriccions [de llibertat] són necessàries i proporcionades a l’objectiu perseguit, una cosa que no ha passat en aquest cas".
Jordi Cuixart Amnistia Internacional Jordi Sànchez Judici del 'procés' Polítics catalans presos
- Jaume Miralles serà el nou director general d’IA del Govern
- Més d’un milió de catalans prenen Diazepam i altres ansiolítics
- Malalties ultrarares Un jove amb síndrome SAVI millora gràcies a un fàrmac contra el lupus
- Deduccions fiscals El ‘BOE’ confirma una nova deducció de fins a 340 euros en el teu IRPF: així pots beneficiar-te d’aquesta ajuda
- L’Apartur promou la "xivatada" anònima
- Ciutats amigues Tarragona s'agermanarà amb Voiron (França) aquestes festes de Santa Tecla amb el licor Chartreuse com a símbol d'unió
- Proposta del Govern La futura Llei del Taxi preveu eradicar les VTC urbanes a Barcelona i reservar aquest servei només al taxi
- Seguretat viària Més de 70.000 catalans estan en llista d'espera per examinar-se de la prova pràctica del carnet de conduir
- Pàrquing lliure Aparcar gratis a Barcelona: on estacionar sense pagar i sense multes
- Pèls de punta Gonzalo Bernardos adverteix del "festival" immobiliari que ve: "L'habitatge de compra es posarà molt car..."