Mapa dels pactes i alcaldes de les principals ciutats de Catalunya

alcaldes catalunya
El procés ha marcat la negociació a Barcelona, on l’independentisme va rebutjar aliar-se amb el PSC i els socialistes no han volgut parlar amb els republicans, però fora de la capital aquesta classe de vetos no s’han reproduït: ERC i JxCat han pactat amb el PSC a mig centenar de municipis.
Una de les aliances més estranyes i que ha propiciat un tomb històric s’ha donat aSant Cugat del Vallès, on ERC, el PSC i la CUP s’han unit per pactar amb JxCat, posant fi a 32 anys de governs del PDECat i abans, de CiU. La republicana Mireia Ingla serà la nova alcaldessa.
Figueres és un dels exemples de les aliances de tot tipus que s’han donat en els ajuntaments de la província de Girona, alguns entre independentistes i altres, com en aquest cas, en què JxCat i ERC han pactat amb altres formacions, especialment el PSC, per doblegar el rival sobiranista.
- Un incendi al Baix Ebre crema 570 hectàrees, el 90% als Ports
- Xarxes Molts turistes confonen Mallorca amb França i creuen que l'alemany és l'idioma oficial, segons una enquesta de carrer a Palma
- El mapa territorial Enquesta CIS: El PSOE assetja cinc governs autonòmics del PP en l’equador de la legislatura
- Osona Una ‘moto espia’ dels Mossos capta per la C-25 un conductor sense cinturó, parlant pel mòbil i bevent
- A Barcelona Els Mossos abaten un home que va matar el seu germà d'un tret i es va atrinxerar a Calldetenes
- Animals marítims ¿Què és el peix escorpí present a les platges d’Espanya i què s’ha de fer si et pica?
- Proposició al Congrés El PP rebutja que Catalunya pugui recaptar l’lRPF i deixa la llei en mans dels socis d’investidura
- A Bèrgam Un home mor succionat pel motor d’un avió que s’havia d’enlairar cap a Astúries des d’un aeroport de Milà
- Reunió entre governs a Palau El nou finançament de Catalunya es convertirà en un acord «bilateral» entre governs dilluns que ve
- Control exhaustiu Barcelona proposa a Airbnb un nou conveni més exigent: «Hi ha anuncis en què l’amfitrió es diu James Bond»