Iglesias veu en el pacte valencià el preludi d'una coalició amb Sánchez
Unides Podem insisteix a entrar al Govern i neguen que hagin canviat les seves exigències
Els morats adverteixen que seria "matusser" que el PSOE continuï amenaçant amb una repetició electoral

sanchez-iglesias /
La reunió entre Pedro Sánchez i Pablo Iglesias va suscitar un dubte que ningú va saber resoldre. ¿Què suposa un "Govern de cooperació"? Vint-i-quatre hores després, el líder morat ha trobat en l’acord de la Comunitat ValencianaComunitat Valenciana el millor exemple per explicar què implica, segons la seva opinió, el nou terme que van encunyar: l’entrada de membres de Podem en el futur Executiu.
"Això és el que per a nosaltres significa fer un govern de cooperació i plural", assegura Iglesias a través de Twitter al·ludint a l’entrada d’Unides Podem-EU en el Govern valencià amb dues conselleries i una vicepresidència verda. Malgrat el canvi de nom –ha passat de 'coalició' a la 'cooperació'–, les seves exigències continuen passant per situar membres morats dins del Consell de Ministres.
Llegan buenas noticias de la Comunidad Valenciana. Esto es lo que para nosotros significa hacer un gobierno de cooperación y plural que encare el mandato de la ciudadanía valenciana. Felicidades a @rmartinezdalmau al President @ximopuig y a @monicaoltra https://t.co/Erq27ZWC3K
— Pablo Iglesias 🔻 (@PabloIglesias) 12 de junio de 2019
Notícies relacionades
La mateixa opinió ha expressat la portaveu del Consell de Coordinació de Podem, Noelia Vera. "Un Govern de cooperació és el que acabem de conèixer que hi haurà a la Comunitat Valenciana,ha sentenciat en declaracionsLa Sexta. A més, la dirigent morada ha assenyalat que ells mantenen la fórmula que van defensar abans i després de les eleccions: "Que cadascú utilitzi la fórmula semàntica amb la qual se senti més còmode, però per a nosaltres continua sent el mateix".
Després de la trobada, els socialistes es van mostrar contents per haver aconseguit que Iglesias rebaixés el terme 'coalició' i les implicacions que comporta. Una victòria que amb prou feines els ha durat un dia. Fins i tot Vera ha assegurat que l’hora i vint de reunió entre els dos líders va servir per iniciar "totes les negociacions per construir aquest govern de coalició". Una prova que el canvi de nom no ha calat dins de Podem.
- Enquesta eleccions generals Espanya: Sumar i Junts perdrien la meitat dels seus escons després de dos anys de suport a Sánchez
- Tens nafres a la boca que no desapareixen? Podrien ser el primer símptoma del càncer oral, que no para d’augmentar
- Una cinquena alumna acusa el professor del Conservatori del Liceu de tocaments
- Als 50 anys Mor Esperanza García, exdiputada del PP i delegada de la Junta d'Andalusia a Catalunya
- La nova Via Laietana s’inaugura el dia 29 amb una gran festa popular
- Carta a Rutte Sánchez trasllada al secretari general de l’OTAN que es plantarà a la pujada de la despesa militar
- La Constitució de la nova empresa Junts veu la nova empresa mixta de Rodalies com una «submissió» de Catalunya davant Madrid
- Comiat a un referent Mor Paco Solé Parellada, propietari del restaurant 7 Portes
- Psicologia ¿Sols acumular roba a la cadira? Això és el que la psicologia diu de tu
- El Fòrum per a la Pau i la Defensa Jaume Duch: «Catalunya està especialitzada en tecnologies duals com la ciberseguretat i ha d’aprofitar el pla de rearmament»