ELECCIONS MUNICIPALS 2019
Vídeo | L'embolic de Meritxell Budó per defensar que l'independentisme "guanya a Barcelona"
La portaveu del Govern manté la seva tesi malgrat els números: ERC i JxCat han passat de tenir 18 edils a 15 del total de 41

h 3507778 /
Que la realitat no t’espatlli un bon titular. És la reprovable consigna que va semblar guiar la intervenció de la consellera de Presidència i portaveu del Govern, Meritxell Budó, que durant la roda de premsa posterior al Consell Executiu de dimarts va insistir una vegada i una altra a afirmar que "l’independentisme guanya a Barcelona". De res va servir que una periodista d’Antena 3 li plantegés la dura realitat dels números: que les forces independentistes han passat de tenir 18 regidors a tenir-ne 15 dels 41 que té el ple de l’Ajuntament de Barcelona.
Notícies relacionadesMeritxell Budó, portavoz del govern de la Generalitat. Sin palabras. pic.twitter.com/hzxOER44fa
— Mon Bosch (@josepramonbosch) 29 de mayo de 2019
"L’independentisme ha guanyat a Barcelona", afirma impertèrrita Budó. "¿Malgrat que hagin passat de 18 a 15 regidors?", li pregunta la periodista. "Malgrat que hagi passat de 18 a 15", replica la consellera. "¿I malgrat que JxCat hagi perdut la meitat d’edils i que la CUP ni tan sols hi sigui?", contraataca la reportera. "Correspon als partits fer les valoracions", afirma aquí Budó.
La consellera no surt de la seva línia i en un altre moment donat, davant de l’estupefacció de la periodista, sosté: "Els números són evidents" i de nou repeteix el mantra "ha guanyat l’independentisme". "Si els números diuen una cosa i són evidents, i els números no donen perquè l’independentisme hagi guanyat, ¿continua insistint que ha guanyat?", repregunta la reportera. "15 diguem-ne que és més del que sumen els altres grups, no junts, sinó majoritàriament. Sí que creiem que ha guanyat l’independentisme a Barcelona. En són 15". Diguem que l’Ajuntament està format per 15 edils de formacions independentistes (ERC i JxCat) davant els 26 regidors de formacions no independentistes o no obertament independentistes.
Eleccions municipals Catalunya Ajuntament de Barcelona Independència de Catalunya Meritxell Budó
- Natura L'espectacular poble de conte a només 30 minuts de Vic
- Odissea blaugrana "És desesperant com ens tracten"
- Món del cor Les Mamarazzis tindran programa en català a La 2
- Violència política als EUA Detingut el presumpte assassí de Charlie Kirk, un jove de 22 anys de Utah
- QUATRE ANYS DESAPAREGUT La mare que va llençar a les escombraries el cadàver del seu fill discapacitat patia un «deliri místic»