SONDEIG DEL GOVERN
Enquesta del CEO: ERC, el PSC i JxCat es disputen la victòria en les europees
zentauroepp40663620 junqueras puigdemont190505211627 /
La campanya de les eleccions europees comença molt disputada a Catalunya. Segons una enquesta del Centre d’Estudis d’Opinió (CEO) de la Generalitat, ERC, el PSC i Junts per Catalunya (JxCat) inicien la carrera cap a les urnes en una situació pràcticament d’empat, amb un lleuger avantatge dels republicans. El candidat d’Esquerra, Oriol Junqueras, obtindria el 22,5% dels vots, tot just tres dècimes més que els socialistes catalans (22,2%). La candidatura de l’expresident Carles Puigdemont se situa en tercera posició amb un 21,2%.
A més distància es queden Podem (13,3%) i Ciutadans (11%). El PP només aconseguiria el 4,2%, tot just un punt més que Vox (3,2%). En aquesta ocasió, el CEO no ha fet projecció d’escons en un sondeig elaborat a partir de 1.000 entrevista fetes del 30 d’abril al 6 de maig, és a dir, posteriorment a les eleccions generals.
Segueix tota l’actualitat política al canal de Telegram d’EL PERIÓDICO
- Entrena a la pista de ball La festa runner més multitudinària de Barcelona: 900 corredors de marxa (literal) a la discoteca Sutton
- Asador "Una parada obligatòria": els elogis al millor restaurant de Sant Boi de Llobregat, segons Tripadvisor
- La història real de la calçotada a Catalunya: tot va començar per un descuit
- Compte si tens gos o gat: Europa aprova una nova llei amb data límit per complir-la
- Significats i discriminació El diccionari de l’IEC deixa d’associar la paraula ‘tarat’ a persones amb problemes de salut mental
