De Gispert renuncia a la Creu de Sant Jordi
El Govern l'accepta i agraeix el gest de l'expresidenta del Parlament
GRAF2428 MADRID ESPANA 09 05 2018 - La expresidenta del Parlamento de Catalunya Nuria de Gispert en las inmediaciones del Tribunal Supremo donde secelebra la vista de los recursos contra la prision preventiva de la expresidenta del Parlament Carme Forcadell y de los ex consellers Jordi Turull Raul Romeva Josep Rull y Dolors Bassa -EFE J J Guillen /
Núria de Gispert ha renunciat a la Creu de Sant Jordi. L’expresidenta del Parlament ha remès una carta al Govern de la Generalitat, que ha acceptat la decisió. En la missiva la política, avançada pel 'Punt Avui', ha assumit el seu error per publicar un missatge de Twitter en què comparava amb porcs Inés Arrimadas, Enric Millo, Dolors Montserrat i Juan Carlos Girauta
"Aquesta tarda hem rebut la carta de l’expresidenta del Parlament, Núria de Gispert. El govern li agraeix la renúncia a la Creu de Sant Jordi, un gest que l’honra i avala la seva trajectòria de compromís amb les institucions de Catalunya", ha tuitejat Meritxell Budó.
Aquesta tarda hem rebut la carta de la expresidenta del Parlament, Núria de Gispert.
— Meritxell Budó🎗 (@meritxellbudo) 6 de mayo de 2019
El govern li agraeix la renúncia a la Creu de Sant Jordi, un gest que l'honora i avala la seva trajectòria de compromís amb les institucions de Catalunya.
De Gispert ha assegurat, que tot i que el missatge va ser un error, el fet s’ha exagerat de tal manera que s’ha donat l’escenari procliu per renunciar a aquesta condecoració. Considera "exagerada" l’allau de crítiques que ha rebut i ha considerat que ni per un ni per deu tuits "s’hagi de llançar al coll de la gent d’aquesta manera". "És una exageració enorme", ha insistit.
Després de les seves tímides disculpes, De Gispert ha tornat a carregar contra Cs i el PP, a qui ha responsabilitzat que en els últims anys el Parlament hagi "perdut la dignitat". "Ja sé que no agrada que es digui, però moltes d’aquestes persones que ara ja no hi seran han portat el Parlament a una situació d’indignitat molt gran. Han fet que semblés una peixeteria o un mercat”.
Quim Torra va rebutjar dijous fer marxa enrere en la decisió de concedir-li la Creu de Sant Jordi, una de les màximes distincions que atorga la Generalitat, tot i que l’expresidenta del Parlament va recaure en el seu costum de referir-se amb ofenses a dirigents de partits no independentistes.
Notícies relacionadesLa veterana exdirigent d’Unió Democràtica té un llarg historial de tuits conflictius. No era la primera vegada, per exemple, que l’emprenia amb Inés Arrimadas: en diverses ocasions la va animar a “tornar a Cadis”. En els últims dies havia insistit en les seves crítiques contra la dirigent de Ciutadans. "Et queden quatre dies; el teu èxit ha sigut efímer; com pots criticar que no et saludin quan tu no has parat d’escopir bilis contra dos milions de catalans. Fes ràpid les maletes no se t’escapi el tren", va dir per exemple el dia de les eleccions, després que una vocal de la taula on votava es negués a donar la mà a Arrimadas.
Els seus missatges de traç gruixut li van costar fins i tot una reprovació del Parlament, aprovada amb els vots de Cs, el PSC, els comuns i el PP. Però això no va ser obstacle perquè dimarts passat la Generalitat decidís concedir-li la Creu de Sant Jordi.
- Amb 83 anys es va matricular a Belles Arts Miguel Ángel Gallo, l’estudiant de 92 anys que escriu una tesi doctoral sobre art a mà: «Li dedico sis hores diàries»
- L’agenda Què fer aquesta setmana a Barcelona: aquests són els millors plans
- Mercat laboral Nissan acomiadarà 211 treballadors dels seus centres auxiliars de Catalunya
- Crisi a bord de l’‘MV Hondius’ Aquests són (de moment) els casos detectats per hantavirus: tres morts, set encomanats i diversos sospitosos
- Concurs televisiu Mercè Ferrer, guanyadora del pot de 177.000 euros de l’"Atrapa'm si pots": "El programa m’ha ajudat a recuperar la confiança"
