la seva setena legislatura
Ana Pastor, la primera a acreditar-se al Congrés després del 28-A
Per primera vegada, els parlamentaris hauran de declarar els seus interessos especificant de quines empreses han cobrat
undefined36036946 madrid 25 10 2016 pol tica rueda de prensa tras la consu170523100613 /
La presidenta del Congrés i diputada del PP per Pontevedra, Ana Pastor, ha sigut la primera dels 350 diputats elegits en els comicis del passat 28 d’abril que ha acudit aquest dilluns a la Cambra Baixa a presentar les seves credencials. Per a ella, aquesta serà la seva setena legislatura.
Després d’ella, els següents han sigut els números dos i tres de la llista del PSOE per Conca: Luis Sahuquillo, que ocupa un escó al Congrés des de la novena legislatura, i la directora provincial de l’Institut de la Dona a Conca, Mariana de Gracia Canales.
Sahuquillo ja es va convertir en el primer diputat a desfilar pel Congrés després de ser elegit en les eleccions de fa tres anys, però en aquesta ocasió ha sigut l’encara presidenta de la Cambra Baixa qui li ha arrabassat aquest 'títol’.
Tràmits necessaris
I és que, a les 09.58 hores, Pastor s’ha acostat a la primera de les sales que ha habilitat el Congrés perquè els electes puguin fer tota la paperassa necessària per acreditar-se, uns tràmits que podran fer des d’aquest dilluns personalment o amb mitjancers des de les deu del matí fins a les sis de la tarda.
Concretament, els parlamentaris sortits de les urnes el passat 28-A hauran de declarar el seu patrimoni i, per primera vegada, hauran d’omplir també una declaració dels seus interessos especificant de quines empreses cobraven fins ara.
A més d’omplir tots els formularis que exigeixen les normes de la Cambra, s’hauran de fer una fotografia per a la seva fitxa parlamentària i rebran part de l’equip tecnològic que la institució posa a la seva disposició per facilitar el seu treball parlamentari. Això sí, no perfeccionaran la seva condició de diputats fins que jurin o prometin la Constitució en la sessió constitutiva del nou Congrés, el 21 de maig.
- "Si paro atenció, sento l’infinit"
- "Volíem aprofitar les onades"
- Els missatges de Feijóo el dia de la dana deixen en evidència Mazón
- Un poble de Lleó ven més butlletes del Gordo de les que va comprar
- Investigació oberta Mossos rastreja el GPS del mòbil de Jonathan Andic per reconstruir els seus passos
- BÀSQUET El Barça és el primer de l’ACB que assalta el Surne Bilbao a la seva pista
- NOVA CAUSA JUDICIAL Laporta, imputat un altre cop
- TENNIS | LA BATALLA DELS SEXES Un Kyrgios a mig gas s’endú el duel contra una gran Sabalenka
- Els protagonistes de l’esport el 2025 Marc Márquez, el retorn al cim més admirat
- ACTUALITAT BLAUGRANA "Ara tinc la pressió de ser algú important"
