OPERACIÓ ANTITERRORISTA
Detingut al Marroc un gihadista que volia cometre un atemptat suïcida durant la Setmana Santa a Sevilla
La Policia Nacional registra el domicili que el presumpte terrorista tenia a la província andalusa
/
La Policia Nacional i els serveis d’informació espanyols i marroquins han detingut al Marroc un individu que tenia previst cometre un atemptat suïcida durant la Setmana Santa de Sevilla.
L’individu, tot i que ara era al Marroc, normalment vivia en un poble de la província de Sevilla. La Policia Nacional ha registrat aquest dimecres a la tarda el seu domicili. La detenció és fruit d’una operació antiterrorista dirigida pel Jutjat Central d’Instrucció Número 4 i la Fiscalia de l’Audiència Nacional.
Registre de la seva vivenda
En aquests moments, la Policia Nacional està procedint al registre del seu domicili a la capital andalusa.
El Ministeri de l’Interior va acordar la setmana passada el reforçament dels dispositius de seguretat i de les capacitats d’informació, de control i de seguiment antiterrorista per part dels Cossos de Seguretat de l’Estat, així com de la resta dels cossos policials, amb motiu de la celebració de la Setmana Santa i de les pròximes eleccions.
Com a conseqüència d’aquesta decisió, informa el ministeri, s’estan desenvolupant dispositius específics en cada una de les ciutats espanyoles per garantir la seguretat ciutadana i el normal desenvolupament d’aquests actes.
Llocs estratègics
Notícies relacionadesAquest reforç es concentra fonamentalment en els espais i mitjans de transport i esdeveniments religiosos, de lleure i lúdics amb una alta afluència de persones i en els llocs estratègics que són imprescindibles per al normal funcionament de l’activitat ciutadana.
Inclòs en aquest reforç de la seguretat, el Ministeri de l’Interior va engegar el dia 12 un ampli dispositiu de Policia Nacional i Guàrdia Civil en coordinació amb les policies autonòmiques i les locals a tot Espanya.
- Jocs Olímpics Milà-Cortina 2026 Oriol Cardona fa història als Jocs amb el primer or espanyol en l’estrena olímpica de l’esquí de muntanya
- Els comptes del 2026 Habitatge, mobilitat i educació: totes les claus del pacte Govern-Comuns per als pressupostos
- Aquest dissabte Andreu Buenafuente torna a la feina després de l’aturada per baixa mèdica
- Escàndol ‘royal’ L’expríncep Andreu, Andrew Mountbatten-Windsor: de fill preferit d’Isabel II a una bomba de dispersió per a la corona britànica pel cas Epstein
- Futbol Gerard Piqué s’interessa per la compra d’un club històric del futbol català
