L'ANC es desvincula de Primàries Catalunya, la iniciativa de Jordi Graupera per a les eleccions municipals
L'entitat reclama als partits independentistes que no pactin amb cap formació de govern municipal amb partits que van donar suport al 155

jregue44747093 la presidenta d anc elisenda paluzie el promotor de prim r180823181536 /
L’Assemblea Nacional Catalana (ANC) s’ha desvinculat de la iniciativa promoguda per Jordi Graupera, Primàries Catalunya, que tenia com a meta aconseguir el màxim nombre d’alcaldies independentistes en les pròximes municipals del 26 de maig. Segons ha informat l’organització en un comunicat,l’ANC va finalitzar la seva relació amb el projecte una vegada acabades les seves eleccions internes, el 23 de març passat.
En la mateixa nota, l’organització presidida per Elisenda Paluzie explica que, malgrat haver participat en la gestació de Primàries, no oferirà recolzament exclusiu a les seves candidatures. Així, l’ANC recolzarà aquells "que treballin per la independència i per la implementació de la República catalana". L’entitat defensa que la República catalana ha de tenir presència immediata a tots els municipis, ja que són "la primera frontera de contacte amb una ciutadania atenta de percebre els avantatges tangibles dels valors republicans".
Notícies relacionadesL’entitat demana als partits independentistes que no pactin amb cap formació de govern municipal amb partits que van donar suport al 155 –PSC, PP i Cs–. L’ANC també fa peticions als futurs governs municipals, entre les quals, que paguin impostos directament a l’Agència Tributària Catalana.
Altres demandes de l’entitat a les candidatures i futurs governs municipals són: exigir que la xarxa de fibra òptica sigui pública; apostar per empreses deslligades del poder polític i econòmic d’Espanya; així com afavorir el consum de proximitat.
- Educació a Catalunya Niubó avança que les proves de competències bàsiques no han anat bé: «Remuntar els resultats no serà fàcil»
- Educació Niubó: "Les proves de competències no han anat bé"
- Un pla que va impulsar el Govern Aragonès El Barça i Unió de Pagesos impugnen les zones protegides ampliades a prop de l’aeroport de Barcelona
- La nova Casa Blanca Trump eleva més la tensió amb una desfilada militar
- Almenys 240 morts a l’Índia a l’estavellar-se un avió
- Ja hi ha 400 treballadors al Campus Hipra, que s’inaugurarà al setembre
- Hipra tanca el 2024 amb un benefici net de 32,7 milions
- Educació a Catalunya Catalunya prohibirà els mòbils també a l'ESO i retirarà tablets i pissarres digitals a Infantil
- La resposta a l'escàndol ERC, després de la dimissió de Cerdán: "Si no és un cas aïllat, Sánchez no podrà comptar amb el nostre suport"
- Conflicte al Pròxim Orient Israel ataca l'Iran amb bombardejos a gran escala i avisa que l'operació durarà "tants dies com calgui"