ZONA DE BAIXES EMISSIONS

L'AMB crearà un registre perquè vehicles contaminants circulin puntualment a partir del 2020

Aquests permisos puntuals permetrien que els vehicles que no tenen l'etiqueta de la Direcció General de Trànsit (DGT) puguin anar a passar la ITV o transportar un familiar fins a un hospital

zentauroepp44492107 barcelona 30 07 2018  barcelona     trafico ronda de dalt a 190304184226

zentauroepp44492107 barcelona 30 07 2018 barcelona trafico ronda de dalt a 190304184226

1
Es llegeix en minuts

El director de Serveis de Mobilitat Sostenible de l’Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB), Carles Conill, ha explicat que la institució metropolitana treballa en un registre perquè vehicles autoritzats i estrangers puguin circular de forma puntual dins de la Zona de Baixes Emissions (ZBE) a partir de l’1 de gener del 2020.

En una entrevista a Betevé recollida per Europa Press, Conill ha recordat que el trànsit provoca el 80% de les emissions contaminants en la part central de la ZBE, en un projecte que inclou 95 quilòmetres quadrats, i inclou Barcelona i part de Sant Adrià del Besòs, l’Hospitalet de Llobregat, Esplugues de Llobregat i Cornellà de Llobregat.

Aquests permisos puntuals permetrien que els vehicles que no tenen l’etiqueta de la Direcció General de Trànsit (DGT) puguin anar a passar la ITV o transportar un familiar fins a un hospital si prèviament s’ha perdut l’autorització corresponent, entre altres supòsits, i per al qual es necessitarà estar inscrit en el registre.

La tinenta d’alcalde d’Ecologia, Urbanisme i Mobilitat de Barcelona, Janet Sanz, ja va explicar el passat 14 de març que s’estudiarien "excepcions puntuals" per a vehicles de persones amb mobilitat reduïda, serveis d’emergències –policia, bombers i ambulàncies– i serveis assistencials –mèdic i funerari.

Notícies relacionades

Va afirmar que es debatrà la possibilitat d’establir un nombre limitat de dies a l’any perquè els vehicles sense etiqueta puguin circular per a usos puntuals; s’estudiarà la inclusió o no dels divendres a la tarda com a període de restricció, i també es valorarà la possibilitat d’aplicar la norma "de forma progressiva" per als vehicles professionals.

Per aprovar l’ordenança, s’obrirà un procés de participació que es durà a terme fins al mes de setembre del 2019; l’aprovació inicial de la nova ordenança està prevista per al mes d’octubre del 2019, i es preveu que la ZBE entri en funcionament l’1 de gener del 2020, en un procés que avaluarà les diferents propostes que es plantegin sobre la mesura.