crítiques de Govern, psoe, PP, Podem i Cs
Rebuig majoritari de la proposta d'Abascal sobre la venda lliure d'armes
El líder de l'ultradretà Vox demana un "canvi radical urgent en la llei" per "ampliar el concepte de legítima defensa"

El Govern i la majoria dels partits polítics –el PSOE, el PP, Podem i Ciutadans entre ells- han coincidit aquest dimecres a rebutjar la proposta del president de Vox, Santiago Abascal, de permetre que ciutadans sense antecedents i en ple ús de les seves facultats mentals puguin disposar d’una arma a casa seva.
La portaveu de l’Executiu, Isabel Celaá, ha rebutjat aquest "canvi radical urgent en la llei: és molt insensat, nosaltres no volem armes, no volem de cap manera assemblar-nos als Estats Units en aquest aspecte". "Mai hem tingut res així, excepte en èpoques horribles del passat com va ser la Guerra Civil", ha apuntat a RNE la també ministra d’Educació i Formació Professional.
El PSOE veu en la proposta una “crítica” velada a la feina de les Forces i Cossos de Seguretat de l’Estat. Des de Ferraz, el portaveu adjunt del Comitè Electoral del PSOE, Felipe Sicilia, ha qualificat d’"autèntica barbaritat" la proposta, una idea que segons el seu parer confirma el grau de "radicalització" d’Abascal.
El president del PP, Pablo Casado, ha criticat que Abascal propugni portar "armes pel carrer", un plantejament al qual el PP es nega en rotund. En aquesta línia, el vicesecretari d’Organització i cap de la campanya electoral, Javier Maroto, ha injuriat el projecte de Vox. “El PP defensa mesures estrictes contra la delinqüència, les màfies i la immigració il·legal. I defensem la policia i la Guàrdia Civil. Fins i tot defensem la presó permanent revisable per a delictes molt greus. Però proposar que els espanyols portem pistola pel carrer, NO", ha recalcat a Twitter.
Des de Podem, el secretari de Relació amb la Societat Civil, Rafa Mayoral, ha qualificat aquesta idea d’"una altra ocurrència més perquè parlem d’aquesta formació política". En aquest sentit, ha criticat que Abascal amagui els seus veritables propòsits: privatitzar les pensions, abaixar els impostos als rics i privatitzar els serveis públics. "Que ho diguin a la gent en comptes d’amagar les veritables intencions que tenen", ha sentenciat.
Per Ciutadans, el seu secretari de Programes, Toni Roldán, ha dit que veuen amb preocupació "l’última ocurrència" de Vox i que vulgui "inventar-se un problema d’inseguretat que no existeix". “Jo no vull un país amb tirotejos a les escoles ni bojos amb pistola”, va insistir a través de Twitter Albert Rivera, que va mostrar el seu recolzament i confiança en la Guàrdia Civil i la Policia Nacional. "Més mitjans i recursos policials i menys ocurrències", ha conclòs.
- Òbit Mor el cap de medicina intensiva de Sant Pau, Jordi Mancebo
- Onada de calor El dia més calorós de l’any és avui, 6 d’agost
- Viatge al sol Espanya encara una irrepetible temporada d’eclipsis solars
- «El paradís del cubata» Les xarxes es burlen del director d’economia d’Ayuso per un polèmic tuit: «Cobra 93.855 euros per dir tonteries»
- Accident a Hollywood Anne Heche, en estat crític al patir un accident de trànsit
- OPTIMISME BLAUGRANA Laporta insisteix: «No hi haurà problemes per inscriure tots els jugadors»
- Article de Jordi Alberich La política i l’Ibex
- Turisme El turisme mundial s’enlaira després de la covid amb el temor d’una nova tempesta
- Temporada estival Roma per als turistes i per als romans
- Guerra d’Ucraïna Rússia intensifica els atacs a Donetsk i Zelenski demana més armes