DECLARACIÓ POLÈMICA
Levy afirma que un conseller li va dir: "O feu el que volem o anirem a la guerra civil"
La diputada del PP al Parlament rebutja comparar el procés amb el 23-F, però remarca que el que va passar a Catalunya va ser "greu"

zentauroepp43165445 barcelona 03 05 2018 pleno del parlament de catalunya en la 190320141827 /
La vicesecretària d’Estudis i Programes del PP i diputada al Parlament de Catalunya, Andrea Levy, ha assenyalat aquest dimecres que tant el cop d’Estat del 23-F com el procés són "molt greus", cadascun en "el seu moment històric". "Algun dia explicaré alguna conversa amb algun conseller dient-me que o fèiem el que ells volien o aniríem a la guerra civil", ha revelat Levy, afirmant que li va semblar "una circumstància molt greu".
Levy ha respost d’aquesta manera a La Sexta preguntada per si coincidia amb les declaracions que va fer la número u de les llistes del PP per Barcelona, Cayetana Álvarez de Toledo, que aquest dimarts afirmava que el procés superava en gravetat l’intent colpista perpetrat pel tinent coronel Antonio Tejero el 23 de febrer del 1981.
Malgrat admetre que són "moments polítics molt diferents" i ha rebutjat comparar els dos esdeveniments, ha remarcat que "el que va passar a Catalunya és greu quant als polítics que es creien per sobre de la llei".
Al recordar-li que Álvarez de Toledo va assegurar que el procés "era més greu", la diputada popular ha opinat que, al seu parer, els polítics catalans no creien que "hi haurien conseqüències". "Algun dia explicaré alguna conversa amb algun conseller dient-me que o fèiem el que ells volien o anàvem a la guerra civil. Em va semblar una circumstància molt greu", ha assenyalat.
Defensa el fitxatge d’Álvarez de Toledo
Preguntada pelfitxatge d’Álvarez de Toledo pel PP, ha posat de relleu assenyalant que serveix perquè els ciutadans vegin als partits polítics com "instruments de canalització en les institucions", i que "hagin pres nota" que la política pot ser "de tot menys vitalícia".
Notícies relacionadesAixí, al recordar-li que la ja cap de llista a Barcelona va criticar la tasca del PP a Catalunya, assegurant que no havia mostrat prou fermesa respecte a l’expresident de la Generalitat, Carles Puigdemont, i el procés, Levy ha manifestat que "li agrada" que "s’escoltin veus discrepants” en el partit.
"És important que els partits polítics tinguin la capacitat d’integrar-se en possibilitats diferents", ha resumit.
- Fenomen en auge La venda a pes de 'caixes sorpresa' d'Amazon arriba al centre de Barcelona: "És com una loteria"
- Universitat Més de 250 professors universitaris exigeixen a la UB que investigui el cas Ramón Flecha
- MUNDIAL DE CLUBS Luis Enrique ignora Mbappé: «Soc soci culer, per això sempre em motiva jugar contra el Madrid»
- Previsió meteorològica Catalunya, en alerta per fortes pluges: aquestes són les zones on més pot ploure
- Detingut per matar d’una punyalada un multireincident al Prat de Llobregat per una venjança
- Succés Mor tirotejat un home en un portal del carrer de Consell de Cent a Barcelona
- Debat al Parlament El president Salvador Illa crida a un pacte sobre infraestructures per afrontar la mobilitat i el creixement econòmic
- Un gran projecte Així serà el nou Liceu Mar: 210 funcions anuals, restaurant amb vistes i 47 milions de pressupost
- Fort correctiu al jutge Peinado El Suprem rebutja la intenció del jutge Peinado d’imputar Bolaños en el cas Begoña al no apreciar cap indici de delicte
- Nou cicle republicà ERC exigirà un mínim de 50 militants i un 3% d’avals per constituir-se en corrent intern