Ajuda des de l'extrema dreta catalana
Un empresari català va donar 50.000 euros a Vox en moments crítics
El benefactor, anònim, estava alarmat pel procés independentista, segons la formació d'Abascal

Desayuno-coloquio del Club Siglo XXI con Santiago Abascal /
Vox és un partit eminentment masculí i la seva força és sobretot a Madrid, Andalusia i la Comunitat Valenciana. El 2014 i el 2015, Vox estava en plena travessia del desert i els seus dirigents no veien cap oasi. Per a un partit polític, l’aigua són els diners i els diners no entraven a la formació ultra, molt menys després del fracàs i les despeses de les eleccions al Parlament Europeu del 2014 i la sortida posterior de la direcció d’Alejo Vidal-Quadras.
Els comptes presentats pel partit en aquells anys donavenpèrdues de 68.000 i 51.000 eurosi un patrimoni net negatiu. El Tribunal de Comptes va alertar de la situació i va donar un termini de dos anys per corregir-la. Va ser llavors quan els diners, l’aigua, van arribar a la formació d’extrema dreta des de Catalunya. Iván Espinosa de los Monteros, fundador del partit i actual vicesecretari de Relacions Internacionals, ho recorda bé. “Va ser un home, un empresari català que va fer un gran sacrifici personal i va vendre part del seu patrimoni per donar el màxim legal al partit”. La legislació espanyola permet fer donatius per un màxim de 50.000 euros a un partit cada any.
Notícies relacionadesEl benefactor català, del qual el dirigent de Vox no vol donar dades, estava alarmat pel procés independentista que estava llavors arrencant a la seva terra i va aportar almenys 50.000 euros, el límit legal, en un any. Es va tractar, en aquella etapa crítica, del donant més important del grup, ja liderat per Santiago Abascal.
¿Continua viu el misteriós home català que va donar vida a Vox quan agonitzava? Espinosa de los Monteros ho confirma. “En el seu moment vam anar a veure'l i li vam agrair el que havia fet pel partit. És viu i seguim en contacte amb ell”. Ara, a Vox, l’oxigen, l’aigua i els diners li arriben per molts més camins.
- Defunció Mor als 63 anys l’empresari Miquel Suqué, del Grup Peralada
- Predicció La calor s’intensifica a partir de dilluns i algunes zones de Catalunya arribaran als 40 graus
- Barcelonejant La nit que Basté va robar una corbata
- HANDBOL Els àrbitres expulsen el Barça de la lluita per la seva 13a Champions
- Xifres d’Interior Rècord d’identificacions policials a Catalunya: 1,2 milions el 2024
- Una nutricionista sobre la dieta que cal seguir si tens el còlon irritable: "No has de menjar res que t’inflami"
- Predicció La calor s’intensifica a partir de dilluns i algunes zones de Catalunya arribaran als 40 graus
- Xifres d’Interior Rècord d’identificacions policials a Catalunya: 1,2 milions el 2024
- Defunció Mor als 63 anys l’empresari Miquel Suqué, del Grup Peralada
- Acte del PP Feijóo demanarà la compareixença de Sánchez al Congrés perquè es «retratin» els seus aliats: «Si el segueixen recolzant, seran els seus encobridors»