'CAS ERIAL'
Zaplana: "Mai he fet res il·legal ni tinc comptes o béns fora d'Espanya"
L'expresident valencià assegura que està desitjant declarar per poder demostrar la seva innocència
Com haurà de fer cada dilluns des que va ser posat en llibertat provisional després de nou mesos de presó preventiva, l’expresident de la Generalitat Valenciana i exministre Eduardo Zaplana ha acudit aquest matí a firmar al jutjat i ha aprofitat per reiterar que no va cometre cap il·legalitat i ha negat que tingui béns o comptes a l’estranger, com argumenta la jutge d’instrucció de 'cas Erial’ que els vincula a comissions en la seva etapa al capdavant del Govern autonòmic.
"En el moment de l’excarceració vaig emetre un comunicat que és clar i que en síntesi diu dues coses, que reitero fins a la sacietat, i que mai, mai, vaig participar en una adjudicació il·legal i que mai vaig participar en un acte contrari a la legalitat en el temps que vaig ser president", ha explicat als mitjans.
De fet, l’exministre del Partit Popular ha assegurat que una de les adjudicacions sobre les quals es basa el cas, que estudia les del Pla Eòlic i les ITV, es va realitzar quan ell no era president.
Entramat
La setmana passada es va aixecar parcialment el secret de sumari del cas i va sortir a la llum l’entramat que, segons la Guàrdia Civil, hauria servit a Zaplana per ocultar els diners rebuts pels nebots de l’exconseller Juan Cotino com a pagament per adjudicacions irregulars i també algunes converses gravades que podrien donar a entendre que ha tingut accés a diners a Andorra o fora d’Espanya.
"Ratifico fins a la sacietat que no tinc cap compte ni cap bé fora d’Espanya, és impossible i ho reitero després d’haver llegit l’aixecament parcial del secret de sumari", ha assenyalat Zaplana, que no ha volgut fer més declaracions fins que l’aixecament no sigui total.
Notícies relacionades"El punt nou és que estic desitjant poder declarar i aclarir tot el que sigui necessari per defensar la meva innocència, cosa que faré quan s’aixequi el secret", ha assegurat.
Quan va ser alliberat, Zaplana feia més d’un mes que era a l’Hospital de la Fe a l’haver empitjorat del delicat estat de salut que té des que va patir una leucèmia el 2015, tot i que tres dies després que es decretés la llibertat provisional va rebre l’alta i va marxar a casa seva.
- Nova hora La Oreja de Van Gogh ha d’endarrerir la venda d’entrades de la seva gira 2026 amb Amaia Montero i llança un comunicat explicant-ne el motiu
- Sancions Possible multa per posar un cartell d’alarma a casa sense tenir el servei contractat: fins a 100.000 euros
- Reforma horària El final del canvi d’hora obre la porta que Espanya recuperi el seu fus horari natural
- Valor incalculable ¿Què se sap del robatori al Louvre i qui són els lladres? Les dues hipòtesis que estudien la policia i els experts
- Un Flick mai vist albira el clàssic
- Barcelona, protagonista Ringana aspira a créixer a Europa des de Parets del Vallès
- TELEVISIÓ I MAS ¡Salta la sorpresa a Europa!
- LA TEMPORADA BLANC-I-BLAVA L’Espanyol torna al groc per celebrar el 125è aniversari
- Futbol El Marroc oposita a gran potència
- Guardó Ramon Besa, distingit amb el premi Ofici de Periodista