RECONEIXEMENT DE GUAIDÓ
La decisió de Sánchez sobre Veneçuela disgusta els seus aliats i l'oposició
Podem veu «perillós» avalar el president de l'Assemblea veneçolana mentre que el PP es queixa que «arriba tard»

undefined46609676 pablo echenique secretario organizacin podemos david castro190119110027
Uns per considerar-la “perillosa” i els altres per titllar-la de “tardana”, la veritat és que l’esquerra i la dreta han coincidit aquest dilluns a criticar la decisió de Pedro Sánchez de reconèixer Juan Guaidó com a “president encarregat” de Veneçuela.
Des de les files de l’oposició, el PP ha reaccionat amb l’anunci que demanarà la compareixença del president del Govern perquè expliqui amb tot detall la seva posició sobre la situació de Veneçuela. “Volem que sigui una compareixença oberta, perquè se li puguin fer preguntes”, va anunciar el vicesecretari d’Organització del PP, Javier Maroto.
El dirigent conservador va tornar a criticar l’estratègia de Sánchez respecte la crisi veneçolana, ja que el cap de l’Executiu “ha permès a Maduro tenir més temps per preparar-se”. En aquesta línia, el secretari de Relacions Internacionals del PP, José Ramón García Hernández, va assenyalar que Sánchez “arriba tard” per reconèixer el president de l’Assemblea Nacional com a cap d’Estat interí del país. “Ja era hora, finalment Pedro Sánchez se situarà on hi ha la majoria dels espanyols”, va assegurar.
“Són vuit dies en què veiem que hi ha més morts, que hi ha més gana i que, sens dubte, s’ha aturat tot aquest reconeixement”, va denunciar García Hernández en referència al termini que Pedro Sánchez va donar a Maduro per convocar eleccions.
Celeritat necessària
Per la seva banda, el líder de Ciutadans, Albert Rivera, ha celebrat que Espanya hagi reconegut Guaidó “després de la pressió de la societat i del poble veneçolà”, i ha demanat “celeritat” per posar en marxa “els mecanismes que permetin convocar aquestes eleccions”. “Perquè hi hagi urnes democràtiques Maduro ha de ser fora perquè el tirà no pot participar en aquestes eleccions”, va sentenciar.
Des de Catalunya, el portaveu adjunt de JxCat, Eduard Pujol, ha comparat la “democràcia de ficció” que segons el seu parer hi ha a Espanya amb la Veneçuela de Maduro. Pujol ha reproduït un fragment de la seva declaració, en la qual assegurava que el Govern català “treballarà perquè la democràcia plena torni a Veneçuela”, amb “primacia dels drets humans”, sense “presos polítics” i amb “eleccions lliures, transparents i amb totes les garanties”.
Notícies relacionadesFinalment, el secretari d’Organització de Podem, Pablo Echenique, ha considerat que Sánchez “s’equivoca” al reconèixer Guaidó perquè aquesta decisió pot “obrir la porta a una confrontació armada”. Segons la seva opinió, l’Executiu no hauria de donar suport “a una maniobra de Trump per fer-se amb les principals reserves de petroli de l’OPEP tocant tambors de guerra” i “obrint la porta perquè hi pugui haver una confrontació armada a un país germà com és Veneçuela”.
“Reconèixer una persona com a president quan no controla les institucions d’un país és una cosa molt perillosa en diplomàcia internacional i molt desaconsellat en dret internacional perquè pot obrir la porta a una confrontació armada”, ha reblat.
- salut pública Alerta a Badalona pel desallotjament d’un edifici amb casos de tuberculosi
- Baròmetre de setembre Enquesta CIS: El PSOE es dispara i treu nou punts a un PP que retrocedeix després dels incendis
- El conflicte del Pròxim Orient Netanyahu acusa Sánchez d’una "amenaça genocida" contra Israel
- Convulsió en augment Els EUA viuen una nova era de violència política després de l’assassinat de Kirk
- Onze de Setembre L’independentisme crida a desobeir les sentències judicials sobre el català
- Natura L'espectacular poble de conte a només 30 minuts de Vic
- Estudi de l’Institut de Salut Carlos III El soroll és el contaminant que més afecta els nens: els experts apressen a limitar el trànsit al voltant de les escoles
- ACTUALITAT BLAUGRANA Tractament conservador per al genoll de Gavi, de moment
- Violència política als EUA Detingut el presumpte assassí de Charlie Kirk, un jove de 22 anys de Utah
- Trànsit aeri Barcelona-el Prat firma el millor estiu de la seva història amb més de 16,5 milions de passatgers entre el juny i l’agost