ELECCIONS ANDALUSES 2018
Cs creu que el canvi no pot venir del partit de la 'Gürtel'
Villegas demana "responsabilitat" al PP i al PSOE per permetre que governi Marín
Els liberals no tanquen la porta a un possible pacte d'investidura amb Vox

zentauroepp45483854 graf7483 sevilla espa a 16 10 2018 la portavoz naciona181016143215 /
Juan Marín té la clau de la Junta d'Andalusia. Els 21 diputats que va obtenir diumenge passat en les eleccions autonòmiques donen al líder regional un poder necessari al qual populars i socialistes han de recórrer per formar govern. I a Ciutadans en són conscients. Per això, la formació que dirigeix Albert Rivera ha decidit fer un pas endavant a Andalusia i postular-se com els "líders" d'una nova etapa caracteritzada pel "canvi" que no poden copar "ni els delsERO, ni els de la 'Gürtel', amb referència al PSOE i al PP, respectivament.
"Un Govern net, nou i renovat", així va definir José Manuel Villegas la proposta que, des d'aquest diumenge, defensa Cs per a la Junta. El secretari general de la formació taronja va apel·lar de manera directa a la "responsabilitat" del PSOE i el PP perquè "no bloquegin" les opcions d'un Govern dirigit per Marín i "permetin el canvi" que els andalusos "van sortir a demanar al carrer" el 2D.
En aquest sentit, va recordar que Cs va actuar amb "responsabilitat" quan va donar suport al Govern de Mariano Rajoy en la legislatura passada, així com quan va sustentar l'anterior Executiu de Susana Díaz a Andalusia. "Ara li demanem al PSOE i al PP que siguin igual de responsables i que donin suport a aquest nou Govern de Ciutadans", va reclamar.
Liderar el canvi
Encara que Villegas va reconèixer que es presenten unes negociacions "complicades" per formar govern, la qual cosa no es resoldrà en uns quants dies", el dirigent de Cs va deixar clar que els protagonistes dels acords als quals s’arribin no seran aquells que "estan tot el dia mirant notícies que venen dels tribunals" ni els que cada vegada tenen menys suports". En aquesta última idea és on la formació taronja troba el seu argument principal per presentar la candidatura de Marín a la presidència autonòmica. Així va reiterar que "els que creixen" seran els que liderin aquesta "nova etapa".
Marín va defensar la mateixa proposta situant la presidenta en funcions, Susana Díaz, a plantejar-se donar suport a un Govern del PP i Cs per evitar l'entrada de Vox en l'Executiu, com ella mateixa va demanar. A més, la pujada de Cs de 9 a 21 representants en aquests comicis "legitima" l'actitud adoptada per la seva formació. "Nosaltres intentarem arribar a acords amb el PP, i a partir d'allà el PSOE que decideixi", va afirmar el líder autonòmic abans de tancar totes les portes a una reedició de l'acord entre la seva formació i el PSOE.
Pactar amb Vox
Notícies relacionadesEl dubte principal que plana sobre les futures negociacions per arribar a la Junta d'Andalusia passa pel paper que jugarà Vox, el nou actor polític que ha irromput en el Parlament regional amb 12 diputats. Sobre la possibilitat d'arribar a acords amb la formació que dirigeix Santiago Abascal, Villegas es va mostrar prudent. "Em veig incapaç de descartar cap escenari", va assenyalar abans d'afegir que no tindrien totes les respostes "a menys de 24 hores d'haver-se tancat els col·legis electorals".
Malgrat posar-se de perfil quant a possibles pactes amb la formació d'extrema dreta, el secretari general de Cs sí que va voler marcar certes distàncies amb Vox definint la seva formació com a "moderada i de centre liberal". A més, Villegas va recórrer als referents europeus de Ciutadans, entre els quals hi ha el president gal, Emmanuel Macron, per aclarir que ells no reben felicitacions de la líder d'extrema dreta francesa, Marine Le Pen.
- Marta Pascal: "Em van prendre tant el pèl que ara el porto curt"
- Desallotjats els últims inquilins de les Cases Barates
- Svitolina perd contra Osaka i pateix la fúria dels apostadors
- Conflicte en potència La ronda de Sant Antoni reneix com a ‘camp de futbol’ i molesta part del veïnat
- L’incendi al sud de França avança sense control i ja ha calcinat 16.000 hectàrees
- Castells Una magnífica diada de Firagost obre un intens agost de la Colla Vella i de la Joves de Valls
- Festa Major El centenari del pasodoble 'Amparito Roca' protagonitzarà el cartell de les Festes de Santa Tecla 2025 a Tarragona
- Registres de temperatura L’onada de calor s’allargarà almenys 10 dies i es perfila com la cinquena més llarga des que hi ha registres a Espanya
- Mercat laboral Més d’un milió de catalans té el sou congelat a costa de la reducció de jornada i els sindicats amenacen amb vagues
- TikTok Polèmica per un vídeo de dues 'influencers' corrent per 'La Florida' amb "olor de kebab": "A l’Hospitalet no fem postureig"