DISTINCIÓ
Marlaska dona llum verda a la medalla a Millo que va proposar el Govern de Rajoy
El delegat del Govern durant l'1-O i el 155 rebrà una condecoració al mèrit civil de mans de la Guàrdia Civil
zentauroepp45134090 barcelona 20 09 2018 entrevista a enric millo en la sede del181002143142 /
L’exdelegat del Govern a Catalunya durant l’1-O i màxim responsable de l’Estat a Catalunya durant l’aplicació del 155, Enric Millo, rebrà la Gran Creu de Plata al mèrit civil de mans de la Guàrdia Civil.
La proposta la va fer l’Executiu de Mariano Rajoy i l’ha firmat l’actual ministre d’Interior del Gabinet socialista, Fernando Grande-Marlaska, abans de la celebració del dia de l’institut armat, el 12 d’octubre.
El ministre ha defensat que no és “sectari” i que no ha rebutjat la proposta perquè no hi ha res que no hagi sigut “procedent”. La medalla no compta amb dotació econòmica.
Notícies relacionadesMarlaska ha comparegut aquest dimarts a la Comissió d’Interior del Senat, on Josep Lluís Cleries (PDeCat) li ha qüestionat el reconeixement a Millo. “El condecoren per cada patacada que es va donar l’1-O”, ha ironitzat Cleries que ha considerat “un insult” la condecoració.
El ministre ha contestat al·legant: “Si tinc les propostes i no hi ha res gaire específic que se salta qualsevol possibilitat per entendre que la condecoració és procedent, no la tiraré enrere”. Marlaska ha especificat que la distinció és un reconeixement a la seva vida pública, “comparteixi o no la totalitat de la seva actuació”.
- SECTOR IMMOBILIARI Fons i promotores preparen la venda de més de 30.000 vivendes de lloguer a Espanya per 5.000 milions d’euros
- Inditex intercanvia terrenys amb Alcampo per fer la nova seu a Sant Adrià
- València Antonio Tejero, ingressat en estat greu en un hospital de València
- Assetjament escolar Els Mossos investiguen el suïcidi d’un menor a Lleida que va denunciar ‘bullying’
- Obituari Mor als 81 anys Anna Balletbò, exdirigent del PSC
- Novetat Cercle blau a Whatsapp de Meta AI: com treure'l del telèfon
- Exercici El ‘boom’ dels locals ‘premium’ de barre arriba a Barcelona: “Aquí les dones se senten segures”
- A Madrid Detinguts un vigilant de La Finca i l’empleada de la llar d’Iker Casillas pel robatori de cinc rellotges de luxe
- Sense sortir de la comarca El poble a només 30 minuts de Rubí ideal per a una escapada de natura sense sortir del Vallès
- EL CLÀSSIC DE DIUMENGE Lamine Yamal es destapa per anar al Bernabéu
