BRANCA VALENCIANA
L'Audiència Nacional ordena reobrir una peça de la 'Gürtel' per investigar Camps | Última hora
El tribunal investigarà adjudicacions del PP a Orange Market
zentauroepp42421441 madrid 06 03 2018 comparecencia de francisco enrique camps 180927130144 /
L’Audiència Nacional ha ordenat reobrir la peça de la Gürtel sobre Orange Market per investigar adjudicacions que el PP valencià de Francisco Camps va fer a la trama després que l’ex secretari general Ricardo Costa l’assenyalés com l’ideòleg del finançament il·legal d’aquesta formació en el judici a la branca valenciana de la 'Gürtel'.
La Secció Segona de la Sala Penal adopta aquesta decisió en una interlocutòria en què accepta la sol·licitud que va fer la Fiscalia Anticorrupció de reexpedir al jutge d’instrucció del 'cas Gürtel', José de la Mata, aquesta peça sobre les contractacions de la Generalitat amb les empreses de la trama Gürtel i que estava pendent de ser assenyalada per a judici.
La fiscalia, basant-se en les revelacions que va fer Costa en el judici, va demanar la reobertura d’aquest procediment per poder investigar les eventuals indicacions que pot ser que rebés la directora general de Promoció Institucional de la Generalitat Valenciana Dolors Ibars per adjudicar contractes a l’anomenat grup Correa, cosa que pot ser constitutiva d’un delicte de prevaricació.
Actes de Rajoy
Notícies relacionadesAquest càrrec, segons indicava la fiscalia al seu informe, depenia directament de la presidència del Govern valencià, que ostentava llavors Camps, per això considerava que si es confirmava la seva responsabilitat en aquests fets (adjudicacions del 2004 al 2009), podria ser investigat pels delictes de prevaricació que no haguessin prescrit.
En el judici pel finançament irregular, Ricardo Costa, que ha sigut condemnat a 4 anys de presó per aquests fets, va arribar a assegurar que Camps va encarregar complements (focs artificials i una banda de música) en actes de campanya als quals va anar el president del Govern, Mariano Rajoy, per valor de 120.000 euros, que van anar a càrrec d’empresaris.
- Festes Aquests són els regals de segona mà més sol·licitats pels catalans: una opció més sostenible que triomfa a Nadal
- Equipament De sala infantil a laboratori
- Meteorologia adversa Catalunya s’endinsa en el Nadal més turbulent des de l’any 2008
- Investigació oberta Mossos rastreja el GPS del mòbil de Jonathan Andic per reconstruir els seus passos
- Tradicions amb encant El poble de Catalunya que té un pessebre vivent de més de 200 persones: dia, horari i entrades
- Borrasca atlàntica per Sant Esteve El temporal ja deixa registres de 90 litres, onades de fins a nou metres i alertes per crescuda dels rius
- Primer impacte econòmic El primer mes de pesta porcina ha costat més de 62 milions d’euros a les empreses exportadores catalanes
- Festes Aquests són els regals de segona mà més sol·licitats pels catalans: una opció més sostenible que triomfa a Nadal
- Ruta Un encreuament de camins
- Regal nadalenc La gran sèrie sobre el futbol americà i la vida
