AQUESTA MATINADA
Unes 80 persones retiren llaços grocs a les comarques de Girona
Una vintena de cotxes s'han concentrat a Cabrera per dirigir-se cap a municipis del Baix Empordà
Els Mossos identifiquen una persona com a responsable de la concentració de la Bisbal d'Empordà
Unes 80 persones han participat aquesta matinada en una iniciativa per retirar llaços grocs de diverses poblacions de la comarca de Girona. El grup, a bord d’una vintena de vehicles, s’ha concentrat cap a les 23.00 hores de dimarts al municipi de Cabrera de Mar (Maresme) abans d’adreçar-se cap alBaix Empordà amb l’objectiu de "netejar poblacions amb alt índex de plàstic groc".
Vestits de blanc i majoritàriament amb la cara tapada, han fet una primera parada a la Bisbal d’Empordà, on han retirat els llaços que hi havia penjats a les tanques del riu Daró en solidaritat amb els polítics presos. A continuació, s’han traslladat fins a la Pera, on han arribat cap a les 03.00 de la matinada i han retirat centenars de llaços que hi havia a la carretera d’accés a la localitat. Platja d’Aro i Sant Feliu de Guíxols han sigut les seves últimes parades.
Notícies relacionadesA la Bisbal d’Empordà, els Mossos d’Esquadra han aixecat acta per infracción de la llei de seguretat ciutadana, coneguda com a llei mordassa, per haver fet una concentració no comunicada. Els agents han identificat una persona com a responsable de l’acte en què s’han retirat llaços grocs.
Aquesta iniciativa ciutadana és una prova més de la tensió creixent a Catalunya a compte dels llaços grocs i altres símbols independentistes que també estan enterbolint el desglaç entre el Govern de Pedro Sánchez i el de Quim Torra.
- Producte de temporada Els amants dels ‘calçots’ ja tenen app: nou mapa per trobar les millors ‘calçotades’
- Agressió sexual El jutge accepta la rectificació de Mouliaá i torna a citar Errejón per comunicar-li l’obertura de judici per agressió sexual
- ACTUALITAT BLAUGRANA Rafa Yuste, president en funcions del Barça: «Allò del VAR va ser una vergonya, demanarem explicacions»
- Aturades a tot Espanya Així impactarà en la sanitat catalana la vaga de metges de la setmana que ve: la primària, al 25%, i l’activitat urgent, garantida
- Celebració anòmala Vaga, clausura d’escoles per vent i rua a porta tancada per pluja: ¿com han viscut les famílies aquesta ‘setmana horribilis’ de Carnaval?
