LEGISLATURA AL LÍMIT
Iglesias demana a Sánchez un Govern espanyol de coalició
El líder de Podem considera que el PSOE guanyarà la moció divendres
Insta el candidat a ser "responsable" per formar un executiu "plural"
Pablo Iglesias considera que Pedro Sánchez guanyarà la moció de censura aquest divendres i li demana governar junts. El líder de Podem apel·la al candidat perquè formi un executiu de coalició amb dos grans objectius: posar en marxa els projectes socials que el PP manté bloquejats al Congrés i obrir el diàleg territorial per resoldre el conflicte a Catalunya.
A l’avantsala del debat, que començarà dijous i que es votarà divendres al Congrés, Iglesias ha instat Sánchez a actuar amb "responsabilitat". "És més assenyat un Govern central ampli, amb almenys 156 diputats", ha explicat el cap podemita, sumant els diputats del PSOE i els d’Units Podem. Segons el seu parer, la millor opció és que el nou Govern central reflecteixi la "pluralitat" parlamentària. En tot cas, si Sánchez es mantingués en la seva decisió de governar en solitari, Podem hi continuaria votant a favor divendres.
Iglesias verbalitza la seva petició després de mostrar-se convençut que el PNB acabarà inclinant la balança a favor de Sánchez en la votació. Davant de l’especulació, creixent als passadissos del Parlament, que Mariano Rajoy podria dimitir just abans per evitar el triomf del socialista, el líder podemita ha sigut taxatiu. Em sembla una opció censurable. "Revelaria la desesperació del PP per aferrar-se com paparres al poder", ha criticat.
Notícies relacionadesEn el cas que la moció de Sánchez no triomfi i que Rajoy no dimiteixi, Iglesias ha confirmat que buscarà un "acord amb Ciutadans" per presentar una segona moció de censura. Fonts de Cs han confirmat que el líder de Podem va informar de la seva intencióAlbert Rivera a través d’un missatge.
La intenció, en aquest cas, seria comptar amb un candidat independent que no es presentés a les eleccions que es convocarien immediatament. Múltiples veus del partit morat opinen que l’amenaça d’uns comicis, en els quals Rivera podria sortir guanyador, pot influir en la decisió del PNB, que, segons aquestes fonts, preferiria un Govern central de Sánchez que un triomf del centralisme de Ciutadans.
- Apagada Red Eléctrica sospita d'una desconnexió massiva de plantes solars abans de l'apagada
- Andrés Iniesta: "No sempre tot és bonic, ni per a mi ni per a ningú"
- Habitatge Gonzalo Bernardos avisa els espanyols: «Els que es vulguin comprar una casa s’han d’afanyar»
- Presumpta administració deslleial Els Mossos confisquen documents i joies als marmessors de Pere Mir
- Lluita contra el frau Hisenda et vigila: aquesta és la quantitat màxima que pots pagar en efectiu
- Al tancament del mercat La CNMC es disposa a aprovar l'opa sobre el Sabadell amb compromisos assumibles per al BBVA
- OBRES A L'ESTADI La gespa del nou Camp Nou, a punt
- Comissió d'investigació El Govern central enviarà el CNI a les elèctriques a partir d'aquesta nit per recaptar dades per l'apagada
- Segons l'Idescat Sant Just Desvern torna a ser el municipi amb més renda per càpita, per davant de Matadepera i Tiana
- Perspectives El Govern manté en el 2,6% el creixement del 2025 malgrat la incertesa pels aranzels