VOTACIÓ INTERNA
L'ANC s'aferra a una investidura de Puigdemont
Un 81,3% dels vots blinden l'expresident però un 57,6% acceptaria un Govern "alternatiu"
Paluzie apel·la a la "responsabilitat" dels partits independentistes d'"obeir al mandat popular"
A l'espera del que es desprengui del conclave de JxCat, reunit aquest dissabte a Berlín a petició de Carles Puigdemont,l'ANC ja ha fixat la seva actitud sobre un nou candidat a la investidura de la Presidència de la Generalitat. Sense cap nom anunciat per les dues principals forces independentistes, els socis han blindat Puigdemont com a irrenunciable postulant amb més d'un81,3% dels vots.
Paradoxalment, un 57,6% s'ha pronunciat a favor de facilitar un Govern "alternatiu" al seu candidat inicial, que pogués tirar endavant la nova legislatura i formar un nou Executiu. Només un 35,3% ha defensat aventurar-se a unes noves eleccions,tot i sabent que la postulació de Puigdemont pot tenir un curt recorregut, ja que el Govern ja ha anunciat que recorrerà la llei de presidència, aprovada aquest divendres al Parlament, davant delTribunal Constitucional.
A la votació, que s'ha celebrat per via telemàtica, ha participat un 27,4% del seu cens (10.327 socis dels 37.396 amb dret a vot).
Complir el mandat
Després d'una reunió extraordinària del secretariat nacional, la presidenta de l'entitat sobiranista, Elisenda Paluzie, ha exigit als partits que "compleixin el mandat del 21-D" i ha apel·lat directament a les forces independentistes: "Van prometre el Govern legítim en campanya, ara han d'obeir el mandat popular", ha emfatitzat, i ha apel·lat a la seva "responsabilitat" davant dels votants.
També ha considerat que aquesta nova legislatura "ha de començar amb un acte de sobirania del Parlament que no accepti les imposicions i amenaces de l'Estat", ha indicat, i l'ha traduït amb una investidura de l'expresident. Avançant-se a possibles anuncis, Paluzie ha assenyalat que investir un altre candidat "no és el camí que ha de seguir un Govern que hauria d'implementar la república".
Sobre forçar eleccions, ha assenyalat que "la gent no vol eleccions perquè considera que no calen quan hi ha una majoria per investir Puigdemont".
La decisió dels socis no ha sorprès. La líder de l'ANC ha intensificat el seu discurs a favor de l'expresident en els últims dies i altres membres del secretariat nacional han seguit les seves passes a les xarxes socials. El seu principal argument és que la investidura de Puigdemont és per a ells el blindatge dels resultats del 21-D i, a més, una manera de "validar" l'1-O.
Les opcions
Notícies relacionadesEls socis de l'ANC han votat dues opcions, que tenien tres estratègies diferents: mantenir la defensa de Puigdemont com a únic candidat, que haurà de ser investit a distància, o driblar el seu suport a un nou postulant quan JxCat i ERC el donin a conèixer. Aquesta segona actitud s'ha dividit alhora entre aquells que avalen un "Govern alternatiu" i els que prefereixen anar a unes noves eleccions "fins que s'accepti el seu resultat".
El 3 de maig passat Paluzie es va reunir a la capital alemanya amb Puigdemont i, segons va informar l'ANC, van acordar "fer créixer el mandat de l'1-O" i fer "efectiva" la república catalana, per "superar la repressió i l'autoritarisme de l'Estat", una cosa que van considerar "irrenunciable".
- Complexitat a les aules L’escola catalana té només un educador o integrador social per cada 1.000 alumnes vulnerables
- La cuina d’una obra mestra Rosalía, una cap que sap escoltar
- Inversió estratègica de futur Catalunya es postula com a pol industrial i tecnològic de referència en defensa
- Més de 300 subinspectors dels Mossos no treballaran demà
- "Entro i surto quan em ve de gust"
- 'El segon cafè' de La 2Cat L’Editorial de Cristina Villanueva: El relat de Pedro Sánchez
- Després de la picada d’ullet del president Junts manté el veto al Govern i desconfia de les promeses de Sánchez: «No cola»
- Malalties respiratòries La grip dobla la incidència estimada de la setmana anterior i ja supera el nivell moderat de transmissió
- Funció pública El Govern aprova aquest dimarts la pujada del 2,5% per a aquest any dels funcionaris
- Pesta porcina El sector porcí de la Catalunya central mostra la seva preocupació pel brot de pesta
