TRIBUNALS
El 'petit Nicolás' demana perdó al CNI i al·lega un trastorn mental
Es disculpa davant l'exigència de respecte de l'Advocacia
Els pèrits determinen que pateix una megalomania greu, però la fiscal manté la seva petició de condemna al no creure que sigui inimputable

zentauroepp43059483 francisco nicol s g mez iglesias m s conocido como el pequ180424153908
Francisco Nicolás Gómez Iglesias ha demanat perdó davant el Jutjat Penal número 16 de Madrid per injuriar les institucions espanyoles i el Centre Nacional d'Intel·ligència (CNI) després que l'Advocacia de l'Estat en el seu al·legat final en el judici que se celebra per un delicte de calúmnies exigís respecte al treball que realitza la Policia Nacional i els serveis secrets espanyols, els funcionaris dels quals arrisquen la seva vida per defensar els espanyols.
Es tracta de la segona ocasió que se celebra el judici contra el petit Nicolás per calúmnies al CNI fa quatre anys en dues entrevistes, una d'elles al diari El Mundo i una altra en un programa de Telecinco, en què va afirmar que el seu telèfon havia sigut punxat de forma il·legal, igual que li passava a altres espanyols sense les garanties legals exigides per la llei.
El 2016, va ser condemnat a pagar una multa de 4.330 euros per aquestes afirmacions, però l'Audiència Provincial de Madrid va ordenar repetir el judici al no haver-se citat l'excomissari Eugenio Pino, un testimoni que els seus anteriors advocats consideraven clau per a la defensa del seu client. No obstant, avui la seva nova lletrada hi ha renunciat.
Notícies relacionadesEn la seva declaració, Francisco Nicolás s'ha acollit al seu dret a no declarar, al·legant que així l'hi recomanava el seu metge. Però després d'escoltar el contundent al·legat del lletrat de l'Advocacia de l'Estat en defensa del treball de les institucions espanyoles, l'acusat ha volgut ajupir el cap i demanar perdó si alguna vegada ha pogut injuriar algun organisme de l'Estat.
"Vinc de família militar per part de mare, i de rangs molt superiors al Ministeri de Defensa. M'han inculcat el respecte a les institucions i si alguna vegada he dit alguna cosa que hagi pogut injuriar demano perdó i me'n retracto. L'últim que voldria fer és injuriar els organismes espanyols", ha dit.
- Laura Lobo, advocada experta en herències: “No s’ha de donar per fet que els nebots hereten del tiet solter i sense fills”
- Marc Márquez passa pel quiròfan i es complica la seva reaparició
- Doncs no va ser en directe
- Solidaritat amb Palestina ¿La vaga del 15 d’octubre per Palestina segueix endavant després de l’acord de pau? Sí, i aquests són els serveis mínims
- Nou estadi L'adjudicació de les obres al Camp Nou sota sospita
- ACTUALITAT BLAUGRANA El FC Barcelona, davant la falta de demanda, obre els passis de temporada a abonats que no van acompanyar a Montjuïc
- Contra Sánchez Junts no descarta una moció de censura «instrumental» sense Feijóo com a candidat
- Informe tècnic El Fòrum Econòmic Mundial assenyala les 10 tecnologies amb més potencial per fer front al canvi climàtic
- FUTBOL El virus FIFA complica el clàssic al Barcelona i juga a favor del Reial Madrid
- CRISI CRIBRATGE L’Antonio, afectat per errades del cribratge del càncer de còlon a Andalusia: «Vaig esperar quatre anys els resultats»