POLÍTICA EXTERIOR
Rajoy no anirà a la cimera UE-Balcans si ha de coincidir amb el president de Kosovo
Méndez de Vigo recorda que Espanya no reconeix aquest país per haver fet "una declaració unilateral d'independència"
Fonts d'Exteriors consideren que es pot trobar una "estructura" de la reunió que faciliti la participació espanyola
zentauroepp42536715 madrid 16 03 2018 rueda de prensa posterior a la reuni n del180316142251 /
El dia 17 de maig se celebrarà a Sofia (Bulgària) una cimera entre els socis de la Unió Europea i els països balcànics (Sèrbia, Montenegro, Albània, Macedònia, Bòsnia i Kosovo). El Govern espanyol encara no hi ha confirmat la seva assistència, perquè està pendent de saber l'"estructura" de la reunió per decidir-ho. "Espanya no estarà en una cimera amb Kosovo, perquè no el reconeixem i llavors no podem donar-li l'entitat de país", sentencien fonts de la Moncloa.
L'Executiu no va reconèixer el 2008 la independència de l'antiga província sèrbia, per por que es pugui entendre com un antecedent davant el sobiranisme català i basc. Aquell any governava el PSOE, però en aquesta qüestió va comptar amb el suport total del PP, que ha mantingut la mateixa posició fins ara. "No reconeixem Kosovo perquè va fer una declaració unilateral de la independència", ha dit el ministre portaveu, Íñigo Méndez de Vigo, quan se li ha plantejat l'assumpte a la roda de premsa posterior al Consell de Ministres. "No sabem com es desenvoluparà la reunió i per tant encara no ens hi podem pronunciar", ha afegit.
Fonts d'Exteriors apunten que l'Executiu confia que es trobi una "estructura" que faciliti la participació de Rajoy i d'altres països que tampoc reconeixen Kosovo (Grècia, Xipre, Romania i Eslovàquia). Una possibilitat seria que el president kosovar assistís a una part de la cimera i el dirigent espanyol a una altra.
Íñigo Méndez de Vigo República de Macedònia Sèrbia Montenegro Bòsnia i Hercegovina Albània Bulgària Unió Europea Kosovo
- Als peus de collserola Tensió entre ‘runners’ i veïns a la Carretera de les Aigües
- La contracrònica Vinícius arruïna la millor tarda de Xabi
- Cues pel 48 Open House Barcelona
- Eleccions legislatives a l’Argentina Milei es prepara per fer canvis amb el suport inèdit dels Estats Units
- Gestió de residus Catalunya vol repartir l’amiant en diversos abocadors controlats
- De la mà de la IA El Govern s’inspira en el model estoni per simplificar els tràmits administratius
- Agressions sexuals Detenen un jove de 18 anys per fer tocaments a dues adolescents a les Fires de Girona
- Viral La nova vida de Dani Alves als 42 anys, de futbolista a predicador en una església a Girona: «S’ha de tenir fe, jo soc la prova d’això»
- REUNIÓ DE LA DIRECCIÓ El PSOE fa una última crida a Junts per evitar la ruptura: «Val la pena dialogar i arribar a acords»
- L’atenció primària Les infermeres de Catalunya critiquen la vacunació «improvisada» contra la grip en una jornada de concentracions
