INVESTIDURA A L'AIRE
Puigdemont medita el seu futur en una reunió a Waterloo
El candidat de Junts per Catalunya es reuneix amb els exconsellers que resideixen a Bèlgica i els seus advocats
El candidat de Junts per Catalunya a la investidura, Carles Puigdemont, s'ha reunit aquest divendres a Bèlgica amb i els consellers cessats que resideixen en aquest país, Toni Comín, Meritxell Serret (ERC), Clara Ponsatí i Lluís Puig (JxCat), i les seves defenses jurídiques.
La cita, que ha començat a les nou del matí, s'ha celebrat a la casa de Waterloo -a uns 20 quilòmetres de Brussel·les- que setmanes enrere va transcendir que Puigdemont tenia intenció de llogar.
A la reunió, també hi ha estat present el vicepresident primer del Parlament i diputat de JxCat, Josep Costa, com a membre de l'equip jurídic que s'encarrega de la defensa de Puigdemont, i l'advocat de Comín, Gonzalo Boyé.
Costa ha adquit protagonisme aquesta setmana perquè s'ha mostrat contrari a la decisió del president del Parlament, Roger Torrent, de portar la investidura al Tribunal Europeu de Drets Humans (TEDH) d'Estrasburg, ja que considera que no és el moment adequat per fer-ho.
Fonts de JxCat han explicat a l'agència Efe que l'objectiu de la cita era estudiar les defenses jurídiques dels exmembres del Govern traslladats a Bèlgica a finals d'octubre.
Amb un portàtil
Notícies relacionadesDesprés de les 11.30 hores, l'exconsellera Clara Ponsatí, Boyé i Costa han abandonat la vivenda davant els mitjans, però es desconeix si segueixen la reunió Puigdemont, Comín, Lluís Puig i Meritxell Serret. "Jo no estic reunit amb ningú", ha dit Costa als periodistes, que sortit amb un ordinador portàtil amb què no havia entrat a la casa.
La reunió a Waterloo té lloc després que els plans del Govern central contra el model educatiu d'immersió lingüística hagin afegit més pressió perquè Puigdemont tiri la tovallola.
- Entrevista Els assessors fiscals aconsellen sobre la campanya de la renda: "Habitatge i eficiència energètica són les deduccions més potents"
- Live action d’‘Enredados’ Els aspirants a la pel·lícula de Disney aguanten diverses hores de cua al càsting a Salou: «‘Si ens fan cantar, malament’»
- Guerra a l’Orient Mitjà L’Iran envia una nova proposta als EUA per desbloquejar les negociacions
- Radiografia de la TEC (IV) La Núria, tractada amb electroxocs: «M’és igual haver perdut memòria, jo el que volia és estar bé»
- Guia i consells On es concentra més el pol·len de plàtan d’ombra a Barcelona i com protegir-te en plena temporada d’al·lèrgies
