El president del Parlament no aclareix el futur de la investidura
Torrent, després de visitar Junqueras i Forn a la presó: "Els he vist bé, amb dignitat"
El president del Parlament visita els quatre polítics catalans reclusos en presons madrilenyes
El president del Parlament de Catalunya, Roger Torrent, visita aquest dijous a Oriol Junqueras, Joaquim Forn, Jordi Sànchez i Jordi Cuixart, que segueixen en presó provisional a Estremera i Soto del Real (les dues presons de Madrid) per ordre del jutge del Tribunal Suprem Pablo Llanera.
Torrent ja ha visitat Junqueras i Forn en la primera de les penitenciàries, on ha arribat a les 8.30 hores del matí tocades. A més del polític d'ERC, s'hi ha sumat el dirigent del PDECat Francesc Homs. Els senadors Josep Lluís Cleries i Joan Bagué també l'han acompanyat.
"Són homes de pau, de profundes conviccions democràtiques i dignitat, i representen el poble de Catalunya i no haurien de ser mai a la presó per les seves idees. (...) Els he transmès que defensaré fins a les últimes conseqüències els seus drets" polítics i la seva llibertat, ha assenyalat. "No haurien d'haver anat mai a la presó. Hi son per una causa política, per un judici polític", en opinió de Torrent, que ha explicat que la reunió ha sigut "cordial" i "profitosa des d'un punt de vista humà i de visió de país".
"Els he vist bé, molt sencers i amb molta dignitat. Avui aquesta reunió no s'hauria d'haver celebrat dins dels murs d'una presó", ha sentenciat, abans de subratllar que "envien un missatge de tranquil·litat, però alhora de fermesa".
Sense aclarir la investidura
Notícies relacionadesNo obstant, Torrent no ha aclarit el futur de la investidura del pròxim president de la Generalitat. De fet, no ha volgut respondre a les preguntes dels periodistes sobre un possible acord entre les forces independentistes perquè Elsa Artadi sigui candidata a la investidura com a presidenta catalana, a proposta de Junts per Catalunya.
A la tarda, Torrent visita els Jordis al centre penitenciari de Soto del Real, on ha accedit poc abans de les 15.30 hores, sense fer declaracions i també acompanyat d'Homs.
Jordi Cuixart Jordi Sànchez Francesc Homs Oriol Junqueras Independència de Catalunya Roger Torrent Polítics catalans presos Presó Soto del Real Joaquim Forn
- Festes Aquests són els regals de segona mà més sol·licitats pels catalans: una opció més sostenible que triomfa a Nadal
- Meteorologia adversa Catalunya s’endinsa en el Nadal més turbulent des de l’any 2008
- El Barça debat sobre el central
- Investigació oberta Mossos rastreja el GPS del mòbil de Jonathan Andic per reconstruir els seus passos
- Mobilitat Viatges il·limitats per 6,20 euros a l'any: així pots demanar la targeta social a Barcelona per a majors de 60 anys o discapacitats amb rendes baixes
- Festes Aquests són els regals de segona mà més sol·licitats pels catalans: una opció més sostenible que triomfa a Nadal
- Ruta Un encreuament de camins
- Regal nadalenc La gran sèrie sobre el futbol americà i la vida
- Cata mayor Entre l’ou farcit i el cubanito
- Taules amb un toc brillant Els millors plats festius de BCN
