'CAS GÜRTEL'
L'exvicesecretari del PP valencià: "Costa era el responsable de la contractació"
"Mai em va dir a mi el senyor Costa que hi havia pagaments en b", afirma el seu exempleat David Serra

GRAF6499 MADRID 07 02 2018 - Fotografia tomada del monitor de la sala de prensa de la Audiencia Nacional de la declaracion del ex vicesecretario del PP valenciano David Serra durante el juicio por la supuesta financiacion ilegal del PP de Valencia a traves de la trama Gurtel EFE JAVIER LIZON /
L'exvicesecretari del PP valencià David Serra ha declarat aquest dimecres en el judici de la Gürtelque el seu superior, l'aleshores secretari general Ricardo Costa, "era el responsable de la contractació" dels actes electorals del partit a la trama i qui autoritzava els pagaments.
"M'imagino que Orange Market facturaria els actes. Es faria un control dels que s'havien fet i una vegada feta la factura es donaria l'ordre per part del secretari general del partit", ha explicat Serra en la seva declaració com a acusat en el judici a la branca valenciana de la Gürtel, que s'ha reprès a l'Audiència Nacional.
Pagaments a Orange Market
No obstant, Serra, que ha precisat que no va tenir responsabilitats al partit fins al setembre del 2007 (quan ja s'havien celebrat les eleccions autonòmiques i municipals), ha sigut contundent en relació amb els suposats pagaments en negre presumptament realitzats pel partit a laGürtel: "Mai em va dir a mi el senyor Costa que hi havia pagaments en b". I ha assegurat, a més, que "mai" ha pagat o rebuts diners "en efectiu".
Ha reconegut que ell també va autoritzar alguns pagaments a Orange Market -filial de laGürtela València- en cas que el llavors secretari general no hi fos present i sempre si estaven autoritzats per ell perquè tenia "plena confiança amb la gent que fa 20 anys que treballa en l'organització".
Però ha apuntat que la seva obligació no era "el control d'aquests pagaments" i que era "absolutament normal" autoritzar el pagament de factures perquè no es quedessin bloquejades, si bé ha especificat que "pràcticament no n'ha vist cap o gairebé cap" d'Orange Market.
Relació amb 'El Bigotes'
Quan es va incorporar al comitè executiu del partit regional, ha continuat Serra, Álvaro Pérez, El Bigotes (responsable d'Orange Market), ja treballava per a la formació i ha dit que la seva "missió" com a vicesecretari general era la de "gestionar la mobilització" dels actes i la "direcció de recursos humans" però no intervenia "per res en la contractació" dels actes.
Notícies relacionadesD'això se n'encarregava, segons la versió de Serra, "el senyor Costa", que tenia "una relació molt estreta" ambEl Bigotesi era ell qui li feia els encàrrecs d'actes electorals, encara que no creu que es dediqués "a comptar plasmes o metres de moqueta".
Serra, que s'enfronta a una petició fiscal de 7 anys i 9 mesos de presó, ha assenyalat que "Costa tenia una addicció total a la feina i estimulava la vida política també els caps de setmana", cosa que generava "tensions" entre els membres del partit.
- Apagada Red Eléctrica sospita d'una desconnexió massiva de plantes solars abans de l'apagada
- Andrés Iniesta: "No sempre tot és bonic, ni per a mi ni per a ningú"
- Habitatge Gonzalo Bernardos avisa els espanyols: «Els que es vulguin comprar una casa s’han d’afanyar»
- Lluita contra el frau Hisenda et vigila: aquesta és la quantitat màxima que pots pagar en efectiu
- Presumpta administració deslleial Els Mossos confisquen documents i joies als marmessors de Pere Mir
- Infraestructures Renfe prepara 9.000 trajectes en bus per al tall de Rodalies entre El Prat i Vilanova de l'1 al 4 de maig
- Educació a Catalunya Més del 40% d’aspirants a estudiar Magisteri a Catalunya no aproven les proves d’accés
- Crisi elèctrica Illa compareixerà el dimarts al Parlament per donar detalls sobre l'apagada
- MOBILITAT Controls a les carreteres gironines pel pont de l’1 de maig
- ENERGIA La presidenta de Red Eléctrica apunta a les elèctriques per l’apagada i descarta dimitir perquè a la seva xarxa «res va fallar»