CAMÍ DE LES URNES
Iceta es reivindica com l'única opció real constitucionalista
El líder del PSC defensa la Carta Magna i la seva reforma a Rubí
zentauroepp41210549 rubi 06 12 2017 acte per la constituci am assist ncia de171206114817
Miquel Iceta es reivindica a Rubí com l'única opció real constitucionalista per governar. En la diabòlica aritmètica que s'entreveu després del 21-D només s'intueixen dues alternatives: un president republicà o un socialista. Si no hi ha majoria independentista, tot dependrà deo que decideixin els comuns. Xavier Domènech ja ha descartat votar cap Govern on hi hagi Ciutadans, i per això l'única possibilitat perquè hi hagi un constitucionalista al Palau de la Generalitat seria amb Iceta governant en solitari, investit amb els vots de Catalunya en Comú Podem, PP i Ciutadans.
Des de l'any passat a Rubí se celebra la Constitució amb la lectura d'alguns dels seus fragments. Iceta ha participat en aquest acte, que algunes senyores contemplaven en bata des del seu balcó mentre que altres el seguien enfundades en la bandera espanyola a peu de carrer a la plaça de la Constitució. "He volgut sumar-me a aquesta celebració dels 39 anys de més prosperitat i estabilitat d'Espanya i manifestar la necessitat d'impulsar la reforma constitucional", ha valorat.
Un repte que requerirà "molts consensos" com els que recorda que van ser necessaris per redactar la Carta Magna. També serà necessari posar a prova la capacitat de pactes per evitar una repetició electoral, una opció que considera que "tots hauríem de descartar". Conscient que encara que Arrimadas els pogués guanyar en escons mai aconseguiria sumar el suport dels comuns, Iceta s'ofereix com l'únic candidat del bloc constitucionalista que pot acabar sent el 131è president de la Generalitat.
Eleccions Catalunya Constitució Espanyola Eleccions autonòmiques Miquel Iceta PSC PSC Independència de Catalunya
- Reducció de la jornada laboral Treballar quatre dies i cobrar el mateix: l’experiment alemany que dispara la satisfacció
- Recerca activada Una mare i un nadó de 23 mesos, desapareguts a Barcelona: «Fa vuit dies que no parlo amb ells»
- Conflicte en el sistema educatiu Arrenquen tres dies clau de negociació per evitar una nova vaga a l’escola catalana la setmana del 16 de març
- Els comptes del 2026 Junqueras recomana a Illa que no avanci les eleccions i l’adverteix sobre els pressupostos: «No escali conflictes que no pot guanyar»
- Eleccions al FC Barcelona Una enquesta de l’oposició a Laporta xifra en un 28% els socis indecisos i posa en valor una possible unió
