A Twitter
Un candidat de Junts per Catalunya crida a agafar el control del territori
Aquest empresari català, número 62 per Barcelona, proposa que siguin els bombers i els comitès de defensa de la república els que se n'ocupin

porrata 2
Ramir De Porrata-Doria, candidat número 62 per la circumscripció de Barcelona a la llista de Junts per Catalunya, fa una crida a «preparar la ciutadania per agafar el control del territori en el moment adequat».
Ho va fer el 12 de novembre, abans que es confirmés el seu nom a la llista de Carles Puigdemont, en un fil de missatges a través del seu compte de Twitter, plataforma a la qual és molt aficionat i en la qual no ha parlat amb mitges tintes en la defensa de la independència i en les crítiques al Govern de Mariano Rajoy.
De Porrata va desenvolupar tres eixos a través dels quals s’havia d’implementar la república. Els dos primers apuntaven a enfrontar-se a la «dictadura» de l’Estat espanyol a través de l’«acumulació de forces», tant socials com legals, i debilitar-la explicant internacionalment les seves «crisis» a nivell de democràcia, viabilitat econòmica, pensions i corrupció. «Hem d’explicar a Europa que li interessa una Catalunya independent, per així evitar que les quatre crisis de l’Estat es transformin en quatre crisis europees», es va despatxar.
Notícies relacionadesEn el tercer, l’ara candidat reclamava que, «una vez que l’Estat sigui prou feble i l’independentisme prou fort, (...) agafar el control del territori i de les seves infraestructures bàsiques». De Porrata assenyalava els Comitès de Defensa de la República (CDR) i als bombers com les «eines fonamentals per a aquesta tasca» i posava com a exemple l’ocupació de l’AVE de Girona durant la vaga del 8 de novembre. «Recordem que Lituània es va convertir en independent quan milers de persones van ocupar punts neuràlgics del seu país, com el Parlament», apuntava De Porrata, que és economista, doctor en enginyeria de telecomunicacions i cofundador de l’empresa Keonn.
La importància del control territorial també la va posar fa uns dies sobre la taula Germà Bel, que fins fa un mes era diputat de JxSí. «Espero que hàgim après que una majoria democràtica no és suficient per imposar un Estat. Per fer-ho necessites controlar el territori sobre el qual imposar les lleis –comentava a Vilaweb–. Controlar el territori i imposar lleis no és una qüestió del 50%+1. Això et dona la legitimitat per posar-ho en marxa, però per fer-ho efectiu necessites utilitzar la força i, si fa falta, estar en condicions d’evitar que ningú més la pugui usar en el teu territori».
- Turisme de masses Inventen platges falses per despistar els turistes a les Balears
- La fuga d’agost del 2024 Sallent reconeix que els Mossos no van sospesar la fugida de Puigdemont
- Baròmetre municipal La vivenda supera la inseguretat com a principal problema dels barcelonins
- Pobresa a Catalunya La vida en un garatge de tres nens de l’Hospitalet: «¿Fins quan hem d’estar així?»
- Tempesta judicial i política L’empresonament de Cerdán noqueja Sánchez, que no pot desviar el focus
- Tall de llum Una avaria deixa 1.200 abonats sense electricitat durant tota la nit a Barcelona
- Investigació Detinguts dos homes a Las Palmas per les filtracions de dades sobre ministres
- Ocupació pública El Govern aprova aquest dimarts la pujada salarial del 0,5 % pendent per als funcionaris, segons CCOO i UGT
- Estiu Les millors cremes solars per a aquest estiu: informe de l’OCU
- Cas Koldo El jutge del Suprem apunta al PSOE després d’enviar Cerdán a la presó: «Persones jurídiques podrien haver-se lucrat de les adjudicacions»